بهروز مرادپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از غروب دوشنبه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، کاهش دماهای روزانه، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع توفان لحظه ای به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در سطح استان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت:  بارش باران در همه نقاط، برای سه شنبه شب و ساعاتی از روز چهارشنبه بارش برف در نواحی سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها و نواحی کوهستانی انتظار می رود.
مرادپور ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، ذوب برف و طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب، با توجه به مقدار بارش ها و نیز کاهش جذب و نفوذناپذیری سطح زمین  وقوع سیل در برخی از نقاط به ویژه  نیمه جنوبی استان، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی مخصوصاً گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی. متوسط بارش در سطح استان ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیمتر و بیشینه ی بارش ها در  نواحی از شرق  و جنوب شرق استان دورود، الیگودرز، سپیددشت، شول آباد ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر تخمین زده می شود.
وی توصیه کرد: هم استانیها از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و با رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از توقف در حاشیه رود خانه ها و مسیل ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان های مستعد برخورد صاعقه، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش  میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.