به گزارش خبرنگار مهر، زینب اکبری امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه دیروز هشدارهای لازم مبنی بر اینکه از غروب دوشنبه شاهد ورود سامانه بارشی قوی به نوار غرب و جنوب غرب کشور هستیم، ارائه شده است؛ اظهار داشت: این سامانه بارشی تا ظهر و بعدازظهر روز چهارشنبه فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی برای همه نقاط استان موجب بارندگی، کاهش دما، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و… خواهد شد، تصریح کرد: برای مناطق مستعد احتمال رخداد صاعقه و تگرگ هم دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان با تاکید بر اینکه به دنبال فعالیت این سامانه بارشی از سه شنبه شب برای مناطق سردسیر استان و ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت، افزود: این سامانه بارشی در دو بازه زمانی بامداد سه شنبه تا اواسط روز سه شنبه و از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه از فعالیت بیشتری برخوردار است.

اکبری با اشاره به اینکه متوسط ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی متر بارش با فعالیت این سامانه بارشی در استان به ویژه در جنوب شرق لرستان تخمین زده می‌شود، گفت: احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی در جاده‌ها، لغزنگی جاده‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و… نیز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم افراد از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان در خصوص شباهت بارش‌های این سامانه بارشی با بارش‌های فروردین ماه امسال نیز گفت: براساس رقم‌هایی که تا صبح یکشنبه مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، می‌شود گفت اکثر نقاط استان در همان رنج بارش‌ها قرار دارند با این تفاوت که این بار هسته و تمرکز بارش‌ها برای شرق و جنوب شرق استان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.