محمود ثمینی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر افزود:از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

وی تصریح کرد:طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند .

وی مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره را ۸۱ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: انصرافی های استان در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۲۳، بروجرد ۱۱، الیگودرز هفت، دورود وازنا ۱۱، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله ۱۸نفر و پلدختر  چهار نفر بوده اند. 

رییس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و۷۶۴مورد روستایی می باشد.

ثمینی همچنین  آمار واجدین شرایط رای دادن در استان را یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر از این تعداد مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند و ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر شامل ۳۵ هزار و ۸۷ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر زن برای بار اول در انتخابات شرکت می کنند.

وی افزود: متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.