به گزارش خبرنگار مهر، راضیه پیله وران امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود اولیه موج‌های ناپایدار به جو استان لرستان از امروز چهارشنبه، اظهار داشت: با ورود این موج‌ها، بارش‌هایی را در اغلب نقاط استان به شکل پراکنده و خفیف داشتیم.

وی، عنوان کرد: سامانه بارشی از امشب وارد نوار غربی کشور از جمله جو استان لرستان می‌شود.

کارشناس هواشناسی لرستان، تصریح کرد: با شکل گیری توده‌های تندری و تغذیه رطوبتی مناسب از جانب دو دریای سرخ و مدیترانه، پیش بینی کرده ایم که بارش‌های به نسبت خوبی را در همه نقاط استان داشته باشیم.

پیله وران، افزود: خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد که میزان بارش‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ متر در استان باشد و در برخی از نقاط هم به صورت نقطه‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر بارندگی باشد.

وی، ادامه داد: در مناطق سردسیر شمالی استان مانند نورآباد، الشتر، ازنا، دورود و الیگودرز هم پیش بینی بارش برف را داریم و با توجه به بالا بودن شاخص‌های ترمودینامیکی، علاوه بر رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و پدیده تگرگ را هم پیش بینی کرده ایم.

کارشناس هواشناسی لرستان، بیان داشت: انتظار داریم که برای فردا صبح دما در همه نقاط استان کاهش پیدا کند و این سامانه بارشی تا فردا شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از روز جمعه هم به طور کامل از نیمه غربی و جو استان لرستان خارج می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.