به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز سه شنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه کار انتخابات در استان تاکنون خوب پیش رفته است، اظهار داشت: مشارکت مردم برای ما خیلی مهم است، چراکه هم کاربرد داخلی و هم کاربرد خارجی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه نظر سنجی ها نشان می‌دهد مشارکت در استان در حد معقولی است، تصریح کرد: تشویق مردم به مشارکت کردن را باید افزایش دهیم، هرجوری که می‌توانیم باید مردم را تشویق کنیم در اجرای این کار درست و حق و تکلیف مشارکت کنند.

رقابت پرشور کاندیداها در شهرهای مختلف

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه رقابت که یکی از عوامل برانگیزاننده مشارکت است نیز خوب شکل گرفته است، افزود: در نقاطی که رقابت خیلی پرشور و شدید است شاید از یک جناحی کسی حضور ندارد اما رقابت جدی است و در خیلی از جاها هم همه سلیقه‌ها حضور دارند و مردم می‌توانند هر سلیقه‌ای را انتخاب کنند.

خادمی با بیان اینکه سلامت انتخابات از اصول است که تاکنون هم خوب رعایت شده است، تصریح کرد: از مجموعه اداری استان تشکر می‌کنم که تلاش کردند این موارد تخلف اداری در انتخابات را به حداقل برسانند، تاکنون گزارشی از مدیران کل استان نیامده است و حوزه‌های ستادی استانداری و فرمانداری‌ها تاکنون خوب عمل کرده اند.

مدیر حق استفاده از امکانات و عنوان خود در حمایت از کاندیداها را ندارد

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها مدیران شهرستانی تخلفاتی دارند که لازم است کنترل شود، گفت: مدیر حق استفاده از امکانات و عنوان خود را ندارد، توصیه کنید مدیران شما وارد این فضاها نشوند، بهتر است وارد صحنه‌های لیدری و صحنه گردانی نشوند.

استاندار لرستان خطاب به مدیران کل یادآور شد: استفاده از عناوین قابل قبول نیست و به مدیران خود در سطح شهرستان‌ها تذکر بدهید.

خادمی با اشاره به اینکه ما خیلی کنترل کرده ایم در این شرایط اقداماتی از سوی دستگاه‌های خدماتی و بانک‌ها شکل نگیرد که به عنوان حمایت از افراد تلقی شود، ضرورتی ندارد در این شرایط کسی را برای وام معرفی کنند، اظهار داشت: نمایندگان فعلی ما نیز خوشبختانه در هیچ جلسه عمومی شرکت نکردند و همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در چینش افراد و شعب تلاش کرده ایم شعب یک دست نشود و همه سلیقه‌ها در رأی گیری از مردم حضور داشته باشند. حالا اگر جایی هم موردی باشد باید سریعاً بررسی شود، تصریح کرد: در خصوص امنیت انتخابات، گروه مهمی که در این مقوله مشارکت دارند نامزدها هستند.

تلقین و ترویج این فکر برنده انتخابات بودن، خلاف است

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ما به نامزدها توصیه کرده ایم و اگر لازم باشد اقدام هم خواهیم کرد، به هیچ وجه امنیت استان را فدا نمی‌کنیم، افزود: از قبل گفته شده نامزدها یکدیگر را تخریب نکنند، خوشبختانه درگیری و اختلاف‌ها هم کمتر بوده است.

مردم اجازه ندهند افراد سودجو در شعب اخذ رأی میدان داری کنند

خادمی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین بحث‌ها این است که هر کسی اطراف خود را شلوغ می بیند فکر می‌کند برنده است، تلقین این فکر و ترویج این فکر خلاف است، هم خلاف اخلاق است و هم خلاف حقوق و امنیت است، اظهار داشت: با یک رأی هم ممکن است چیزی عوض شود. ایجاد این توهم برنده شدن توسط نامزدها و القای به طرفداران ضد امنیتی است، مردم هر لحظه تصمیم خود را می‌گیرند، افراد ممکن است نظرشان عوض شود.

وی با بیان اینکه از مردم هم می‌خواهیم وظیفه شرعی و قانونی خود یعنی انتخاب فرد اصلح را انجام دهند و اجازه ندهند افراد سودجو و افرادی که می‌خواهند از قبل شخصی به چیزی برسند، میدان داری کنند، تصریح کرد: کسی حق ندارد در اطراف شعبه و در سطح شهر تبلیغات کند برای کاندیداها و جرم است. مردم اجازه ندهند یکسری افراد سو استفاده کنند. ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.