شهاب حیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مهم نتیجه برقراری متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان می باشد به نحوی که از ۲ هزار و ۸۶۱ روستای این استان ۲ هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش کامل ارتباطی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:  یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی، همچنین  رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است که شرایط خوبی به ویژه در خصوص ارتباط تلفن ثابت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۴ روستای لرستان از خطوط تلفن ثابت بهره مند شده اند تصریح کرد: همچنین ارتقای نسل‌های تلفن همراه و خدمات مبتنی بر نسل‌های سوم و چهارم  برای روستاهای استان در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته اظهار داشت:‌در مجموع ۹۲ هزار و  ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و همچنین ۶ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان وجود دارد.

حیدری گفت: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های­ وب، امید می رود این پوشش در سراسر استان برقرار و ارتباط با کیفیت بالا و با پوشش صد درصدی  ایجاد شود.

وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یکهزار و ۲۴۵ روستای لرستان از این خدمت بهره مند شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.