سید محسن دلبری امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر، به اعتبارات حوزه اشتغال روستایی و عشایری قابل اعطا به اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در لرستان اشاره کرد و گفت: کل اعتبار ابلاغی به لرستان در این بخش یک هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است که از این میزان ۸۳۰ میلیارد ریال سهم ابلاغی به کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۳۷۵ میلیارد ریال سهم ابلاغی به بنیاد شهید و ۱۵۷ میلیارد ریال سهم ابلاغی به اداره کل بهزیستی لرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این مبلغ یک هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار به مؤسسات عامل شامل بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید تخصیص یافته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه براساس آمار دریافتی از سامانه «کارا» تاکنون اعتبار مورد نیاز تعداد ۲ هزار و ۶۸۰ طرح با مبلغ ۹۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، تصریح کرد: قرارداد تعداد ۴ طرح نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال منعقد شده است.

دلبری خاطرنشان کرد: در مجموع قرارداد ۲ هزار و ۶۹۴ طرح با اعتبار ۹۸۷ میلیارد ریال در بخش اعتبارات حوزه اشتغال روستایی و عشایری قابل اعطا به اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی توسط بانک‌ها منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال این طرح‌ها، ۳ هزار و ۱۰۴ نفر است، یادآور شد: در مجموع ۷۹.۳۸ درصد سهم اعتبار تخصیصی لرستان در بخش تسهیلات قابل اعطا به اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی به طرح‌های این حوزه تخصیص یافته و در بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت «بوم گردی» و دیگر حوزه‌های صنعت گردشگری در لرستان گفت: بوم گردی به شکل خانوادگی اداره می‌شود و لذا در حوزه اشتغال می‌تواند تحول آفرین باشد.

دلبری با بیان اینکه ایجاد طرح بوم گردی نیاز به تسهیلات زیادی ندارد و با این حال فوق العاده پردرآمد است، تصریح کرد: در راستای ارائه مشوق‌های لازم برای ایجاد اینگونه طرح‌ها، در کل کشور ۱۰ درصد تسهیلات روستایی در هر استان به بخش گردشگری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.