علی آشتاب روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر لرستان افزود: ۲۲۳ میلیارد تومان به متقاضیان این طرح ها پرداخت شده که به بهره برداری کامل بیش از پنج هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان سیاست اصلی دولت است چراکه معرفی الگوهای موفق باعث ترویج فرهنگ کار و تولید می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ کار گفت: این مهم از دغدغه های مسوولان است و هر سال بهترین ها در زمینه نو آوری، ابداعات، اختراعات، کاهش مصرف و هزینه های  تولید را انتخاب می کنیم که این رسالت در لرستان با تلاش همه جانبه و کار جهادی کارآفرینان دنبال می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص طرح کارورزی دانش آموخته های دانشگاهی گفت: یکهزار و ۱۰۵ نفر در  واحدهای تولیدی مشغول کار شده اند و در زمینه طرح یارانه دستمزد نیز تعهد ۹۵۰ نفری استان با معرفی یکهزار و ۸۰۰ نفر نیروی کار ۲۰ تا ۳۵ ساله ی دیپلم تا دکترابه واحدهای تعاونی محقق شده است.
آشتاب تصریح کرد: همچنین از مجموع ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص برای اشتغال نهادهای حمایتی بهزیستی کمیته امداد امام (ره) و بنیادشهید و امور ایثارگران نیز تاکنون ۹۹ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۹۴ طرح پرداخت شده است.

وی فضای روابط کار استان را آرام  و امن  توصیف کرد و افزود: با تعامل بین کارگر و کارفرما امسال از ۶ هزار و ۱۱۰ دادخوسات کارگری بیش از ۶۰ درصد به صورت سازشی و تفاهمی حل و فصل شد.

وی با اشاره به انجام  هفت هزار و ۶۷۷ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار  و صیانت از کارگران ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش رایگان ارائه شده است.

به گفته آشتاب امسال ۹۵ تعاونی جدید در لرستان ایجاد شده و ۲ هزار و ۸۹۵ نفر تحت حمایت بیمه بیکاری قرار گرفتند که بیشتر آنها در طرح های عمرانی مشغول بوده اند.

وی همچنین افزود: این جشنواره با هدف ایجاد فضای نشاط و رقابت بین کارآفرینان است چراکه برای کاهش فقر، بیکاری، آسیب های اجتماعی و افزایش رونق تولید باید گره کور استان برای اشتغال رابا توسعه کارآفرینی باز کرد.

آشتاب اظهار داشت: ۴۵ کارآفرین وارد مرحله ارزیابی جشنواره شدند که در نهایت چهار واحد به عنوان برتر معرفی می شوند.

امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده که سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت  هستند.

 تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.