به گزارش ایرنا دانشگاه، محور و موتور محرکه توانمندی‌های هر جامعه ای در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود و چه بسیار راهکار های علمی که   از این طریق برای برون رفت از مشکلات به بطن جامعه راه یافته  و چراغ راه رفع معضلات و مشکلات شده است.

از آنجا که جامعه تحت تاثیر مستقیم دانشگاه ها و نخبگان قرار دارد، در این راستا توانمندی  و ارتقا شاخص های علمی هر دانشگاهی در حقیقت فتح بابی در امر توسعه و موفقیت آن جامعه است.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشگاهیان و جامعه علمی ایران موفقیت های چشمگیری کسب کرده اند و با ارتقا شاخص های علمی و پژوهشی افتخارات مختلفی برای ملت رقم زدند.

از طرفی به برکت انقلاب اسلامی با گستردگی  عدالت آموزشی در نقاط مختلف کشور علاوه بر دستیابی به تحصیلات تکمیلی  و دسترسی دانشگاه های کشور به تجهیزات روز علمی و پژوهشی دانشگاهیان کشور علمی، مهارتی و توانمندی های جامعه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

اکنون ۷۰ هزار دانشجودر دانشگاه های لرستان تحصیل می کنند و یک هزار و ۲۰۰ عضوهیات علمی در این مراکز علمی مشغول فعالیت هستند.

دانشگاه لرستان بعنوان دانشگاه مادر این استان در ۱۹۴ رشته تحصیلی دانشجو  می پذیرد و هم اکنون در این دانشگاه هشت هزار و ۴۶۹ دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر دانشجوی خارجی و ۷۷۰ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی و ۱۴۱ نفر در مقطع دکترای حرفه ای تحصیل می کنند.

به منظور تبیین و بررسی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه لرستان خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور دکتر خسرو عزیزی رییس دانشگاه لرستان، دکتر حجت اله یونسی معاون دانشجویی، حجت الاسلام دکتر حسین فلاحی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر احسان رشیدیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر محمد فیضیان معاون پژوهش و فناوری ودکتر محمد جعفری معاون توسعه و پشتیبانی این دانشگاه  اقدام به برگزاری میزگردی کرد که مشروح آن بزودی در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.