خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روند پرداخت تسهیلات ازدواج توسط برخی بانک‌های لرستان انتقادات بی شمار زوج‌های جوان را به دنبال داشته است به طوری که برخی از آنها در تماس با خبرگزاری مهر به این روند معترض هستند.

بسیاری از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترک برای تأمین هزینه‌های مربوط به ازدواج خود روی تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها حساب ویژه ای باز کرده اند و حال با روند کنونی پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده اند.

بیش از ۴ هزار نفر در صف وام ازدواج

بیژن مقدم دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان در این راستا با اشاره به اینکه تسهیلات ازدواج را بانک مرکزی بر اساس آیتم‌های سپرده‌ای هر بانک و سرانه جمعیت استان‌ها بودجه بندی می‌کند و به سامانه بانک‌ها ابلاغ می‌کند، اظهار داشت: کل اعتبار وام قرض الحسنه ازدواج ۱۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

وی، عنوان کرد: از این میزان هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد این میزان هنوز مصرف نشده و بیش از چهار هزار نفر از استان لرستان در صف وام ازواج هستند، گفت: درصد پرداختی بانک‌های استان نسبت به اعتبار خود در این زمینه تقریباً ۶۱ درصد است.

اعلام نام ۳ بانک ضعیف در پرداخت وام ازدواج

مقدم با بیان اینکه بانک ملی دو هزار و ۱۷۰ میلیارد اعتبار داشته که ۹۰ درصد آن پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین بانک مسکن ۲۷۵ میلیارد اعتبار داشته که ۸۹ درصد آن پرداخت شده است.

وی، بیان داشت: همچنین بانک کشاورزی هزار و ۱۹۵ میلیارد اعتبار داشته که از این میزان تقریباً ۸۳.۵ درصد پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان با بیان اینکه سه بانک ملت، قرض الحسنه مهر ایران و سپه ضعیف‌ترین عملکرد را در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج در استان و کشور داشته اند، عنوان کرد: بانک ملت با اعتبار هزار و ۸۶۷ هزار میلیارد تقریباً ۲۷۹ میلیارد پرداختی داشته و هزار و ۵۵۸ میلیارد تسهیلات ازدواج مصرف نشده و این در حالیست که یک ماه زمان تا پایان سال فرصت داریم.

سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات ازدواج نباید داشته باشیم

مقدم، تصریح کرد: بانک ملت تنها ۱۵ درصد اعتبار خود را در این رابطه پرداخت کرده و در حال حاضر در رتبه ۳۱ در بین بانک‌های کل کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۴۴ میلیارد بوده که پرداختی آن تنها ۲۸ درصد بوده است، افزود: همچنین اعتبار بانک سپه در این زمینه هزار و ۸۴۴ میلیارد بوده که ۸۵۰ میلیارد پرداختی داشته و غریب به هزار میلیارد از اعتبار خود را مصرف نکرده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان، تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج تکلیفی است و بودجه آن از طریق بانک مرکزی ابلاغ شده است و ما موظف به پرداخت هستیم.

مقدم، گفت: سخت گیری در پرداخت تسهیلات ازدواج نباید داشته باشیم، با یک ضامن مورد وثوق این تسهیلات می‌تواند دریافت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.