امین اله کردعلیوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه خدمات، صنایع دستی، دامپروری، شیلات و کشاورزی است که با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اجرا شد.

وی با اشاره به فعالیت اشتغال این نهاد در راستای توانمندسازی و تولید اظهارداشت: سیاست اشتغال در کمیته امداد مبتنی بر آموزش و ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و زودبازده با ریسک پذیری کم است.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان یادآور شد: با اجرای این طرح ها کوچک و زودبازده، زمینه اشتغال ۶۰ نفر بطور مستقیم و ۷۰ نفر نیز غیرمستقیم فراهم می شود.

کردعلیوند بیان کرد: این طرح ها براساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های خود اشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا در زمینه کسب و کار برای افراد آموزش دیده اجرا می شود، اضافه کرد: حمایت های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

کردعلیوند با اشاره به برنامه توانمند سازی اقتصادی خانوار های تحت پوشش کمیته امداد یادآور شد: درآمدپایدار و تضمین خرید محصولات صنایع دستی از اولویت های حوزه اشتغال این نهاد حمایتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.