به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی «آریا رحم‌دل» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰۰ هزار کلاس درس غیر استاندارد در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: از مجموع ۱۱۳ فضای آموزشی تخریبی در جریان سیل، عملیات احداث ۶۲ مدرسه آغاز شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: از سویی در جریان اعتبارات سیل، اجرای ۲۷ پروژه آموزشی دیگر به سهم اعتباری لرستان اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: هم‌اکنون ۹۰ پروژه احداث فضای آموزشی تخریبی از سیل در دست اجرا است.

حیدری از استانداردسازی فضاهای آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌ها در لرستان نام برد و تاکید کرد: لرستان در مجموع ۶ هزار و ۹۸۲ کلاس درس با سیستم گرمایشی غیر ایمن دارد.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی کلاس‌های درس و با صرف اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی کار استانداردسازی سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۲۸۱ کلاس درس دارای بخاری نفتی که مدارس آن‌ها دارای علمک گاز بودند، انجام و بخاری‌ها برچیده شد.

حیدری بیان داشت: در فاز دوم استانداردسازی کلاس‌های درس دارای بخاری نفتی که مدارس آن‌ها علمک گاز ندارند، در دستور کار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در فاز سوم نیز استانداردسازی یک‌هزار و ۳۳۹ کلاس درسی که مدارس آن‌ها دارای علمک گاز و بخاری‌های گازی دارای شعله مستقیم خانگی و البته غیر ایمن هستند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش افزود: در ایام‌الله دهه فجر امسال بیش از ۳۰ فضای آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین در لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: از این مجموع ۱۰ فضای آموزشی در مناطق سیل‌زده پل‌دختر و معمولان به بهره‌برداری رسیده و از این طریق تعدادی از مدارس کانکسی برچیده می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345381
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.