گودرز امیری یکشنبه شب در جلسه هماهنگی اقدامات دستگاه های اجرایی در بازسازی مناطق سیل زده استان افزود: رکورد جدیدی برای بازسازی مناطق سیل زده کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان ثبت شده  است.

وی اظهار داشت: با اتمام تعمیر۲۰ هزار واحد مسکونی، پرونده تعمیرات واحدهای آسیب دیده ازسیل در لرستان بسته شده و از مجموع  ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد احداثی در این استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ فوندانسیون، ۱۰هزار و ۵۰۰ اسکلت و هشت هزار و ۵۰۰ واحد سقف به اتمام رسیده است.

وی  عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق سیلزده لرستان را بسار مطلوب دانست و تصریح کرد: در این راستا لرستان نسبت به سایر استان های سیل زده کشور با فاصله بسیاری پیشتاز است.

تا اواخر آذرماه امسال تمام ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیلزده استان لرستان به بانک معرفی و ۲۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به صاحبان این واحدها پرداخت شده است.

از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک، ۴۶ هزار نفر موفق به عقد قرارداده شده اند که علاوه بر پرداخت بلاعوض، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز دریافت کرده اند.

از مجموع ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات و بلاعوض معیشتی و مابقی برای تعمیر یا احداث مسکن به بانک معرفی شده اند و ۶۰ هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیلزده لرستان توزیع شده است.

علاوه بر تسهیلات ارائه شده، تمامی خدمات فنی از جمله طراحی، نظارت، نقشه و صدور پروانه ساختمانی مناطق سیلزده استان رایگان بوده و با توجه به این اقدامات، لرستان تاکنون رتبه نخست بازسازی این مناطق را در کشور به خود اختصاص داده است.

سیل فروردین ماه۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.