سید امین قاسمی روز یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با محوریت طرح های گردشگری افزود: پیش بینی می شود ۲ واحد از این تعداد تا پایان امسال بهره برداری شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۶ خانه تاریخی کشفی  و ابوالقاسم پورخرم آباد، غروی، مستجاب الدعوه، ایرانپور و بزرگمهر بروجرد نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این ابنیه از طریق صندوق حفظ و احیا خانه های تاریخی کشور در حال واگذاری به بخش خصوصی است که انتظار می رود با تحقق این مهم، علاوه بر حفظ و نگهداری اصولی آنها اقدام خوبی در راستای معرفی مکان های تاریخی به مردم و گردشگران صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین خواستار بررسی و رفع مشکل طرح هایی همچون دهکده گردشگری مخملکوه، هتل صخره ای، آزادسازی قلعه فلک الافلاک، مجموعه کشت و صنعت، هتل شاپورخواست و طرح گردشگری سد حوضیان شد.

به گفته قاسمی معارضان محلی، مشکلات زمین، صدور مجوزهای شهرداری، مراودات بانکی، منابع طبیعی، عدم تامین آب آشامیدنی، راه دسترسی و گازکشی از مسایل این طرح ها هستند.

اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزارو ۵۰۰ تخت اقامتی هستند و۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت ،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

 ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
 ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح لرستان فعال هستند و این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری می باشد که موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.