رضا زینی وند مقدم روز یکشنبه در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روحانیون در سطح آموزشگاههای استان برای گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در بین دانش آموزان، اولیا و معلمان به فعالیت های معنوی و اخلاقی اشتغال دارند.

ویاظهار داشت: روزانه ۷۰۰ نماز جماعت در سطح مدارس استان برگزار می شود که به این منظور ۳۰۰ معلم پیش نماز و ۴۰۰ روحانی در مراکز آموزشی اقامه نماز را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه تربیت فردی با حیات طیبه بدون استفاده از آموزه های دینی مقدور نیست افزود: اکنون ۱۰ طلبه از طریق طلاب وظیفه در مدارس استان جذب شده اند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین، اساسی ترین سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت است و این سند تربیت انسانهای تمام ساحتی و دارای حیات طیبه را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: برای دستیابی به این چشم انداز یکی از ابعاد مهم ساحت اعتقادی و باورهای دینی است که تلاش می شود در قالب همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش محقق شود.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین در قالب این کمیته اقدامات موثری در لرستان انجام شده، ادامه داد: در این راستا با همکاری حوزه علمیه در استان دوره های آموزشی توانمند سازی ۷۶ مربی پرورشی، ۲ دوره فراخوان مقاله نویسی شیوه مناسب روحانیون در مدارس و ترغیب دانش اموزان به نماز جماعت برگزار شده است.

وی عنوان کرد: همچنین جلسه کمیته همکاری ها، نشست با دبیران و معاونان پرورشی در قم و جمکران، اعزام ۴۷۷ مبلغ مناسبتی، اجرای طرح سودای بندگی، آموزش های نماز و وضو و شرکت ۱۲۵ هزار دانش اموز در نماز جمعه، اجرای طرح کلام نور و خطبه نویسی نماز جمعه، طرح مهدویت با حضور ۸۰ معلم پرورشی در استان انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.