ابراهیم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهاباد افزود: از سال 1391 که مراکز تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان در آذربایجان غربی ایجاد شده، برای اولین بار است که 950 نفر از این دانشگاه ها جذب می شوند.
وی ادامه داد: دانش آموزان سطح استان برای استفاده از این ظرفیت جذب در انتخاب رشته خود به رشته های دانشگاه فرهنگیان توجه بیشتری کنند.
محمدی با بیان اینکه دانشگاه های فرهنگیان از ظرفیت آموزشی خوبی برخوردار است، بیان کرد: اگر افراد تحصیل کرده و با توان علمی بالا وارد این دانشگاه شوند، در آینده فرزندان ما می توانند از هوش و قابلیت این افراد بهره مند شوند.
وی همچنین با اشاره به موضوع انتخاب رشته دانش آموزان، یادآور شد: خانواده ها فرزندان خود را به رشته هایی که در چند سال آینده بازار کار بیشتری دارند، هدایت کرده و از تمرکز در بعضی رشته های خاص خودداری کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه کشور از نظر کارآفرینی و اشتغال با مشکل مواجه است، افزود: آموزش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش باید پربارتر شود و دانش آموزان با گرایش بیشتر به این رشته ها در آینده بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه رشته های پایه از جمله ریاضی و فیزیک به شدت در کشور کاهش یافته است، گفت: خانواده ها و دانش آموزان در انتخاب رشته خود منطقی عمل کنند و دورنمای فرزندان و کشور را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش ایرنا در مهر سال جاری بیش از یکهزار فرهنگی و معلم در آذربایجان غربی بازنشسته می شوند و آموزش و پرورش استان در صدد تامین نیروهای جایگزین از طریق استخدام رسمی، جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و بهره گیری از نیروهای حق التدریس می باشد.
آذربایجان غربی دارای بیش از 37 هزار فرهنگی است.
9903/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.