محمد مهرافزون روز دوشنبه در نشست طرح شهید بهنام محمدی در سالن کنفرانس ناحیه مقاومت بسیج بروجرد اظهار داشت: طرح شهید بهنام محمدی نقطه و حلقه ی پیوند میان مسجد، مدرسه و خانه است، اجرای این طرح باعث تقویت بنیه ی علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و سیاسی دانش آموزان خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید از تمام ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات در راستای کیفیت بخشی استفاده شود زیرا این طرح یکی از طرح های ارزشمند و هدفمند است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: با اجرای این طرح گام های موثر و مهمی در جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های هشت سال دفاع مقدس برداشته خواهد شد.

مهرافزون، هدف این طرح را بسترسازی به منظور پرورش نوجوانان مومن، انقلابی و پای کار دانست و اضافه کرد: طرح شهید بهنام محمدی دارای گام ها و برنامه های خطیری است که شامل برگزاری مسابقات و برنامه های علمی، پژوهشی و فرهنگی می شود.

وی ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی با هدف ترویج آموزه های تربیت دینی، آرمان ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی در۱۴ مدرسه متوسطه اول و دوم این شهرستان درحال اجرا است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: طرح شهید بهنام محمدی عصاره مجموعه فعالیت های تربیتی در سپاه و آموزش و پرورش است.

مهرافزون گفت: طرح شهید بهنام محمدی در مدارس پسرانه امام محمد باقر(ع)، شهید کزازی، ثارالله، شهید مطهری، شهید احسان مطیعی، چمران یک، یاسین و مدارس دخترانه امام زمان (عج)، حجاب، والعصر، لاله، انقلاب اسلامی، پردیس، محدثه این شهرستان اجرا می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این جلسه گفت: مأموریت های مشترک بین دستگاه تعلیم و تربیت، سپاه و ناحیه مقاومت بسیج در راستای اعتلای نظام و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.
سرهنگ مجید سوری طرح شهید بهنام محمدی را از طرح های ارزشمند آموزش و پرورش خواند و افزود: برای اجرای موفق این طرح از تمام ظرفیتها و امکانات استفاده خواهیم کرد.
وی با تأکید بر همکاری و هماهنگی بیش از پیش میان آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی اظهار داشت: در سایه این همکاری ها گام های مهمی در جهت تبیین فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس برداشته می شود.
وی بیان کرد: در طرح شهید «بهنام محمدی» از هر مسجد ۲ یا سه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می‌روند که آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

وی برگزاری ساعات مطالعه در مسجد، مدرسه و اردوهای علمی را از جمله برنامه های اجرای طرح بهنام عنوان کرد و ادامه داد: در پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب آمده که ۳۶ میلیون فرد جوان در کشور داریم و بخش قابل توجهی از این جمعیت به آموزش و پرورش برمی گردد.
وی اضافه کرد: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در پیام رهبری آمده که تا جوان انقلابی نباشد خودسازی وجود نخواهد داشت و خودسازی جامعه را می سازد و جامعه یک الگو و تمدن اسلامی را خواهد ساخت.
بهنام محمدی نوجوان ۱۳-۱۲ ساله‌ای بود که در تمام روزهای مقاومت از ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر ۵۹ در خرمشهر ماند و به قول تمام بچه‌های خرمشهر باعث دلگرمی رزمنده‌ها بود.
با تشدید جنگ و تنگ ترشدن حلقه محاصره خرمشهر، خمپاره ها امان شهر را بریده بودند. درگیری در خیابان آرش شدت گرفته بود مثل همیشه بهنام سر رسید اما نارحتی بچه ها دیگر تاثیری نداشت او کار خودش را می کرد کنار مدرسه امیر معزی (شهید آلبو غبیش) اوضاع خیلی سخت شده بود. ناگهان بچه ها متوجه شدند که بهنام گوشه ای افتاده است و از سر و سینه اش خون می جوشید پیراهن آبی و چهار خونه بهنام غرق خون شده بود و چند روز قبل از سقوط خرمشهر شیر بچه دلاور خوزستانی بالاخره در ۱۳۵۹/۷/۲۸ پر کشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.