عبدالرحیم رحیمی فرماندار روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری بروجرد اظهار داشت: تمام مسوولان و دستگاه هایی که بنوعی عملکرد آنها با سلامت و جان مردم سر و کار دارد باید با تمام توان خود نظارت و بازرسی داشته باشند.

وی افزود: در راستای تفکیک و دفع پسماندهای پزشکی نظارت و بازرسی هایی دقیق و منظمی اعمال می شود.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: در خصوص مسائل مرتبط با محیط زیست و سلامت عمومی مردم هر کسی باید بنا بر وظایفی که در چارچوب قانون مشخص شده عمل کند و هیچ گونه کوتاهی قابل پذیرش نیست.

رحیمی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص نبود پیش سرد در کشتارگاه بروجرد وجود دارد، گفت: بنا بر دستورالعمل های بهداشتی در راستای سلامت مردم باید گوشت قبل ازاینکه به دست مردم برسد تا ۲۴ ساعت در حالت پیش سرد در یخچال نگهداری شود که در مورد کشتارگاه بروجرد با پییگیری های انجام شده این مشکل حل می شود.

وی افزود: علاوه بر این مشکل فاضلاب کشتارگاه یکی دیگر از مسائلی است که باید بعنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد چرا که همین بهانه هایی از این دست می توانست منجر به فروش و به مزایده گشذاتن کشتارگاه بروجرد شود ولی با تلاش و پیگیری های صورت گرفته از این اقدام ممانعت شد .

فرماندار بروجرد با اشاره به مشکلاتی که در حوزه شهرداری بروجرد وجود داشته است گفت: مشکل مهمی همچون جمع نکردن زباله های شهر یکی از این مسائل بود که شهروندان خواهان چرایی به وجود آمدن این مشکل بودند و با پیگیری های از جوانب مختلف مساله واکاوی شد .

رحیمی با اشاره وجود مشکلاتی که در مجنوعه شهرداری وجود دارد گفت: شهرداری دارای ۱۲۰۰   پرسنل است  این در حالیست که مجموعه شهرداری با نصف همین میزان قابل اداره است و ۳۰۰  نیرویی که زمانی بعنوان نیروی خدماتی به کار گرفته شدند پشت میز نشین شدند.

وی با بیان اینکه مگر شهرداری به چند مدیر نیاز دارد که همه می خواهند پشت میز باشند گفت: در بررسی مشکل به مسائلی رسیدیم که از آن جمله می توان به جریانی اشاره کرد که به کارگر شهرداری می گفتند زباله ها را جمع نکن ما به تول پول می دهیم و نگران نباش تا شهرداری مجبور به گرفتن پیمانکار برای جمع آوری زباله ها شود و سالانه باید میلیاردی به آنها پرداخت کرد.

فرماندار بروجرد گفت: بعبارتی در حالیکه اینهمه کارگر بعنوان نیروی خدماتی در شهرداری جذب شده است پیمانکار برای جمع آوری زباله ها هم گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین کارگروه اجتماعی و فرهنگی در شهرستان بروجرد گفت: این کارگروه با سایر کارگروه های سلامت و زنان خانواده ادغام شده است تا با مشخص شدن زیرگروهها و انجام کار کارشناسی بتوان در این کارگروه با تعامل و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی به نتایج قابل قبولی در حل مشکلات پرداخت.

حسن بلوریان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: محور و موضوع اولین کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بروجرد پرداختن به مشکل زیست محیطی شهرستان بروجرد در نظر گرفته است تا با این رویکرد که قبل از اینکه مشکلی به معضل تبدیل شود آن را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: اگر یک مشکل تا قبل شدت و قبل ازاینکه به معضلی شهری تبدیل شود به فکر حل آن برآمد نتایج اثربخش تری خواهد داشت .

بلوریان گفت: مشکلات مرتبط با محیط زیست طی ۶ ماه اخیر در سطح شهری بیشتر بعنوان خواسته و مطالبه مردم مطرح شده است که به همین خاطر محور کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بروجرد قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.