فاطمه‎زهرا توکلی با اعلام این خبر افزود: ساختمان بهزیستی پلدختر سال ۶۹ با زیربنای ۴۵۰متر در مکانی نامناسب از لحاظ ژئوتکنیکی بنا شد که سال ۷۸ به علت نشست زمین و عدم رعایت اصول مهندسی توسط پیمانکار دچار تخریب وسیع و بنابر اعلام دفتر فنی استانداری به دلیل حفظ جان شهروندان و همکاران، به طور کامل تخلیه شد.

وی ادامه داد: پس از تخلیه ساختمان، اداره‎کل بهزیستی اقدام به انجام مکاتبات متعددی جهت پیگیری تخلفات پیمانکار در نحوه احداث بنا با اداره‎کل مسکن و شهرسازی وقت نمود که در نهایت پرونده موردنظر در آن سازمان مورد کارشناسی و بررسی فنی قرار گرفت.

توکلی با اشاره به این‎که هرگونه اقدام در جهت تخریب املاک دولتی مستلزم صدور مجوز از مبادی ذیربط است، تصریح کرد: سلسله مکاتبات سازمان بهزیستی با معاونت هماهنگی امور عمرانی از سال ۹۲ تاکنون و نیز مکاتبه با ستاد حوادث غیرمترقبه استان، سازمان بهزیستی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداری شهرستان پلدختر، نشان می دهد اداره کل بهزیستی به‎صورت جدی پیگیر موضوع تخریب ساختمان مخروبه پلدختر بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: موضوع تخریب ساختمان در جلسه شورای فنی استان بیست‎وهشتم بهمن ماه سال ۹۲ توسط معاون هماهنگی امور عمرانی وقت استانداری لرستان صادر شد که متولی اجرای آن راه و شهرسازی بوده‌ است.

توکلی اضافه کرد: همچنین در بند ۶ صورتجلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر در هفدهم خردادماه ۹۴  پیگیری ساختمان بهزیستی برعهده کارشناس عمرانی و فرمانداری پلدختر گذاشته شد.

وی افزود: باتوجه به پیگیری‎های متعدد اداره‎کل بهزیستی جهت تخریب ساختمان و حل معضل فضای آلوده مخروبه بهزیستی تنها راه حل این مساله صدور مجوزهای قانونی درخصوص تخریب ملک موردنظر و اجرای آن توسط اداره‎کل راه و شهرسازی استان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تاکید کرد: این نهاد تاکنون به صورت قطعی پروژه موردنظر را از کارفرما تحویل نگرفته، بنابراین هرگونه تصمیم‎گیری درخصوص تخریب ملک و یا تحویل آن به مرجع دیگر صرفا در چهارچوب شورای اموال دولتی میسر است.

توکلی اضافه کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با فرماندار شهرستان پلدختر موضوع تخریب ساختمان از طریق مبادی ذیربط در دست بررسی است و پیگیری می شود.

هفتم دی ماه امسال گزارشی با عنوان /ساختمان بهزیستی پلدختر بنایی که پاتوق معتادان شد/ در خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.