به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مقدم روز چهارشنبه در همایش مدارس و مراکز غیردولتی در آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد بیان کرد: اهمیت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت بر همگان آشکار است چراکه ستون بالندگی و توسعه ملی است و زمانی که این ستون دارای پایه‌های مستحکم باشد پایه‌های جامعه نیز قوی خواهد بود.

زینی‌وندمقدم اظهار داشت: علم قدرت، سلطان و توانمندی است و هرکس به این قدرت دست پیدا کند بر دیگران سیطره می‌یابد و اگر باز بماند دیگران بر او مسلط می شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برخلاف تمام مشکلات و تنگناها نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد، افزود: آموزش و پرورش رسالت بسیار سنگین، سخت و دشواری برعهده دارد که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این مهم را به سرمنزل مقصو برساند که به همت خیرین مدرسه‌ساز شاهد رشد و بالندگی و نگاه ویژه به آموزش و پرورش هستیم.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به اقدامات تاثیرگذار مدرسه داران و موسسان در امر تعیلم و تربیت اشاره کرد و گفت: اکنون ۷۰ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز و ۹ هزار و ۴۵۰ کادر اجرایی در مراکز غیردولتی لرستان فعالیت دارند.

 وی با اشاره به کمک‌های موسسین مدارس غیردولتی در سیل فروردین ماه اضافه کرد: در این راستا دوره ۴۵ روزه با حضور ۱۰۰ نفر از معلمان مجرب  تهران و همایش ۱۰ روزه کنکور با مرکزیت خرم‌آباد، پلدختر و دلفان با حضور ۸۰ مربی مجرب کنکور از تهران برگزار شد.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به افزایش ۱۷ صدم درصدی میانگین معدل امتحانات نهایی دانش آموزان لرستانی، اظهارداشت: همچنین شاهد رشد موفقیت در کنکور بودیم به طوری که در رتبه‌های زیر هزار رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم و نمره امتحانات نهایی ۲ درصد افزایش داشت.  

زینی وندمقدم ادامه داد: در قضیه سیل  ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در آموزش و پرورش استان جذب شد و  تاکنون ۳۱ مدرسه افتتاح شده و ۱۷۵ مدرسه در حال ساخت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.