مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تغییر و تحول نوآورانه در نظام تعلیم و تربیت، از خود معلمان شروع می‌شود، گفت: احساس، درک، تفکر و نگرش مثبت به پدیده‌ها و موضوعات مختلف، نیازمند تغییراتی در خود افراد است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر پاشایی در جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با بیان اینکه امروزه خلاقیت و نوآوری در عرصه تعلیم  و تربیت از مباحث پردامنه است، اظهار کرد: مصادیق نوآوری آموزشی در برنامه‌ها، فضاها، محتوای کتب درسی، ارزشیابی و... دیده می‌شود .


وی خاطرنشان کرد: هرگونه تحقیق در مورد نوآوری آموزشی فرصتی برای ایجاد گفتمان و ترجمانی از مجموعه فعالیت‌های آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت است.


وی از کسب رتبه دوم کنکور سراسری سالجاری در رتبه‌های زیر 10 و 100 و 1000 و... توسط دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: بی‌تردید این موفقیت‌ها درنتیجه برنامه‌ریزی، همدلی و همراهی مسئولان استان، اولیاء دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس محقق شده است.


پاشایی با تاکید بر اینکه دانش، مهارت، جذبه خلاقیت و نوآوری باید به دانش‌آموزان منتقل شود، اظهار کرد: دانش‌آموزانی می‌توانند آینده کشور را بسازند که خلاقیت در وجودشان باشد .


وی با بیان اینکه مدرسه جایگاه علم و ایمان است، تشریح کرد: تضمین آینده هر جامعه با نیروی انسانی متخصص، متبحر و متعهد امکان‌پذیر بوده و همچنین نتایج کنش‌ها و تبادلات در چنین همایش‌هایی می‌تواند انفعالات و برون‌دادهای نظام آموزشی را متاثر کند.


شایان ذکر است، در پایان مراسم، با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت و مدیرکل آموزش و پرورش استان از حائزین رتبه‌های اول تا سوم جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با اعطای لوح سپاس و هدایا تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.