به گزارش ایرنا حمید رضا آذری، سه شنبه در آیین کلنگ زنی احداث مجتمع بزرگ آموزشی خیرساز حاج توحیدی در ناحیه یک شیراز، اظهار داشت: عامل اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی که در جامعه شاهد آن هستیم، نبود تعلیم و تربیت صحیح است، بدون تردید با اصلاح نظام تعلیم و تربیت می توان کشور را بیمه کرد و آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند.
وی با اشاره به پاره ای از مشکلات کنونی آموزش و پرورش گفت: برای اصلاح این نهاد آموزشی و تربیتی نباید زمان را از دست بدهیم و افراد نیک اندیش و خیرانی که مبادرت به ساخت مدرسه می کنند به این موضوع پی برده اند که راه خوشبختی و پیشرفت از مدرسه می گذرد.
آذری ادامه داد: تامین آینده ای خوب برای ایران اسلامی، در گرو اصلاح دوران کودکی دانش آموزان کشور است و خیرین مدرسه ساز به فراهم کردن زمینه آینده ای روشن برای دانش آموزان اعتقاد و باور راسخ دارند و حرکت آنها در امر مدرسه سازی موید این موضوع است.
وی بیان کرد: مدرسه سازی یک کار ماندگار و ابدی است و هیچ عمل صالحی بالاتر از این کار و تربیت یک انسان نیست، و در این زمینه فعالیت خیرین مدرسه ساز قابل ستایش است زیرا ایمان و عمل صالح را توام با یکدیگر دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه، بذر ترقی و توسعه کشور باید در مدرسه کاشته شود، بیان داشت:
هدایت و تربیت که بالاترین موهبت برای یک انسان است از مدرس آغاز می شود و افزون بر این احساس مسئولیت، مهر ورزی، احترام به دیگران و شهروند خوب بودن از عمده مفاهیمی است که باید در مدرسه به دانش آموزان آموخته شود.
در این آیین اعلام شد، این دومین مجتمع آموزشی است که خیر مدرسه ساز حاج توحیدی بانی ساخت آن است. این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هزار و 375 مترمربع احداث می شود و دارای 18 کلاس درس ویژه مقطع ابتدایی و 12 کلاس برای دوره متوسطه است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.