حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی روز چهارشنبه در همایش وقف احسان ماندگار ، توسعه پایدار در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد اظهار داشت: وقف، ایثار قسمتی از مال در راه خدا برای اعتلای دین مبین اسلام، زنده نگه داشتن یاد کربلا، کاستن مشکلات مردم و رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان می‌باشد.

وی تصریح کرد:رها شدن از جهالت از دیگر اهداف وقف بوده که در راستای افزایش فرهنگ صورت می گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: بسیاری از موقوفات وقف شده با نیت عزاداری محرم و صفر بوده که از گذشته تاکنون محلی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) شده است.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: بسیاری از موقوفات از قدمت بالایی برخوردار بوده که اکنون با استفاده از آن، واقف بهره‌مند می‌شود.

طباطبایی اضافه کرد: با وقف می‌توانیم به اهل بیت نزدیک شویم ، وقف نامه ها آثاری ماندگار هستند و از ادبیات بسیار زیبایی برخوردار می باشند.

وی اظهار کرد: متاسفانه عده ای از روی جهالت موقوفه را که از گذشتگان مانده است را منکر می‌شوند، هیچ فردی نمی‌تواند وقف را از وقفیت خارج کند.

وی گفت: بسیاری از موقوفات در تصرف دستگاه‌های دولتی هستند که برخی حق موقوفه را پرداخت می‌کنند اما برخی ها بدانند با پرداخت نکردن موقوفه با حق‌الناس مواجه هستند.

طباطبایی بیان کرد: باید برای حفظ، احیا و متبلور شدن موقوفات تلاش کنیم و نباید بگذاریم فردی به دلیل محرومیت از تحصیل و یا ازدواج عقب بماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.