به گزارش ایرنا محمد رزم روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل زندان‌های لرستان در سالن جلسات دادگستری شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: عاملان حمله تروریستی به پمپ بنزین در منطقه دره گرم خرم آباد که منجر به شهادت ۲تن از نیروهای انتظامی شده بود دستگیر شدند.

وی بیان کرد: عوامل تروریستی  با تیراندازی به پمپ بنزین تانکر حامل سوخت را که خالی بود منفجر کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار زندانیان در استان را سارقان تشکیل  می دهند بیان کرد: قاتلانی که در درگیری های مختلف شناسایی شده و یا متواری هستند نیز بزودی دستگیر می شوند.

رییس کل دادگستری لرستان  با اشاره به اینکه در صدر اسلام زندان مورد تایید نبوده و حضرت علی (ع) زندان را قبر زنده ها بیان داشته گفت: تاکید مقام معظم رهبری و رییس دستگاه قضا بر آموزه های دینی است.

رزم افزود: حضرت علی (ع) فردی را تا اثبات جرم زندانی نمی کرد که اکنون در دستگاه قضا این آموزه اجرا می شود و در قانون اساسی و آیین دادرسی نظام شکنجه ممنوع است و حتی کوچکترین شکنجه برای اقرار را نداریم.

وی ادامه داد: دین اسلام یک دین حقوق بشری است باید این آموزه ها را اجرا کنیم و جمهوری اسلامی هم افتخار دارد که آن را اجرا می کند.

رزم بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری باید در دستور کار مدیرکل جدید زندان های لرستان باشد چرا که تنها اشرار و کسانیکه به امنیت ملی خدشه وارد می‌کنند مستحقق زندانی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید مجازات جایگزین حبس مشخص شود گفت: باید جشنواره ای در این راستا تشکیل و شاهد جایگزین حبس برای زندانیان شویم.

رزم اضافه کرد: استفاده از مراقبت های الکترونیکی افراد در دستور کار باشد که در لرستان تاکنون سه مورد رای صادر شده  و امیدواریم این آمار افزایش یابد.

وی افزود: همچنین نظارت بر قضات ضروری است و باید به صورت مرتب اعلام و زمینه برای حضور قضات فراهم شود تا به جرایم زندانیان رسیدگی و به آنان سرکشی شود.

وی اضافه کرد: زندانیان باید تشویق شوند اما افرادیکه که نظام را  خدشه دار کرده اند بایستی برخورد مقتدرانه ای با آنان صورت گیرد.

رزم افزود: خانواده زندانیان پس از آزادی را مورد پوشش قرار دهند و ستاد دیه این مهم را با دعوت از افراد خیر در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: ورود اشیا ممنوعه به زندان باید بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد همچنین ورود مواد مخدر به زندان باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: باتوجه به امانتداری در انتخابات باید مدیران و فرمانداران جانب بیطرفی را انجام دهند چراکه دستگاه قضا دستگاه سیاسی نیست و وظیفه امانت داری را برعهده دارد و حق الناس باید رعایت شود.

طی حکمی از سوی اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، عبدالمجید کشوری به عنوان مدیرکل زندان‌های لرستان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.