محمد مهرافزون روز چهارشنبه در افتتاح اولین کلاس پویای ورزشی در دبستان مهرگان بروجرد افزود: طرح مدرسه‎ پویا زمینه ساز تزریق و تقویت نشاط اجتماعی در مدارس و تربیت نخبگان ورزشی در جامعه است.
وی اظهار داشت: در جامعه امروز پیشرفت علم و تکنولوژی، گسترش شهرها، زندگی شهرنشینی، تراکم جمعیت و کمبود فضاهای سبز باعث کاهش میزان تحرک و فعالیت های بدنی شده است.

مهرافزون ادامه داد: مدرسه پویا و شاداب سازی کلاس، توسعه آمادگی جسمانی دانش آموزان باید به طور جدی در مدارس اجرا گردد و برای اجرا و تجهیز کلاس طرح پویا ورزشی ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: ما به عنوان متولیان و مربیان تعلیم و تربیت وظیفه خطیری برای تربیت دانش آموزان به ویژه ساحت زیستی و بدنی براساس سند تحول بنیادین داریم.

مهرافزون یادآور شد: مقام معظم رهبری به جوانان تهذیب، تحصیل و ورزش را توصیه و تأکید می کند و اسناد بالادستی نیز در سند تحول جایگاه سلامت و تربیت بدنی را به خوبی مشخص نموده است.

وی اضافه کرد: در کشور ما تقریبا ۳۳ هزار معلم و دبیر متخصص ورزش وجود دارد که این آمار جوابگوی طرح توسعه سلامت و تربیت بدنی نیست.

مهرافزون اظهار داشت: یکی از اهداف معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، این است که با استفاده از ابزار ورزشی تربیت همه‌جانبه دانش آموزان را در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر سلامت جسمی، از بعد روحی نیز به نشاط اجتماعی و روحی دانش آموزان کمک شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به محدودیت‌های مدارس تصریح کرد: محدودیت و محرومیت‌های ورزشی مدارس در بعد زیرساختی را قبول دارم اما باید طرح مدرسه پویا را آغاز راهی برای فراگیر کردن ورزش و تحرک جسمی در مدارس قلمداد کرده و تا حصول به هدف نهایی آن را پیگیری کنیم.

مهرافزون با اشاره به اهمیت سواد حرکتی در دوره ابتدایی گفت: مدرسه پویا گام اساسی ایجاد سواد حرکتی است و سواد حرکتی لازمه رشد و پرورش کودک به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.