سید امین قاسمی روز شنبه بیان کرد: طرح تطبیق استاندارد های کیفیت خدمات گردشگری، مراکز اقامتی و تفریحی سطح استان انجام می شود ودر بازدید های دوره ای که از این مراکز به عمل می آید، مراکز اقامتی – تفریحی موظف به اجرای استاندارد های تعریف شده خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور اجرای رسیدن مراکز اقامتی استان به استانداردهای جهانی انجام می شود و شرکت مطالعات گردشگری پاسارگاد  به عنوان  مجری طرح، با هدف بهره گیری از جدید ترین روش های روز و کارشناسان خبره عملیات استاندارد سازی اماکن و مراکز اقامتی راانجام می دهد.

 قاسمی افزود: در گام نخست اجرای این طرح ۱۱ مهمانپذیر، ۲۴ هتل و یک هتل آپارتمان ضمن عقد قرارداد با شرکت مذکور فعالیت های خود را در راستای استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات گردشگری شروع کرده اند.

وی گفت: با اجرای دقیق و کامل طرح استاندارد سازی، واحد ها و مراکز اقامتی که حد نصاب را دریافت کنند، مشمول اخذ گواهینامه استاندارد می شوند و برای ادامه فعالیت مشکلی نخواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزارو ۵۰۰ تخت اقامتی هستند.

قاسمی اظهار داشت: ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی ،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
قاسمی افزود: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال هستند.
وی اضافه کرد: این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است و موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.