مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا آخر مرداد این تعداد مسافر و گردشگر ورودی به استان در هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر، اقامتگاههای موقت، خانه معلم، زائرسراها و مهمانسرای ادارات استان اسکان یافته‌اند.

سیدمحسن علوی با اشاره به اینکه در این مدت در هتل‌های استان ۱۱۷ هزار و ۱۸۸ نفر اقامت داشتند، اظهار داشت: میزان اقامت در هتل آپارتمان پنج هزار و ۴۶۷ نفر، مهمانپذیرها ۵۳ هزار و ۴۶۵ نفر، اقامتگاههای بومگردی ۹ هزار و ۵۳۴ نفر، خانه مسافرهای دارای مجوز ۴۵ هزار و ۳۲۷ نفر و غیر رسمی ۳۸۲ هزار و ۲۷۰ نفر، زائرسراها ۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر و اقامتگاه‌های موقت ۴۷۷ هزار و ۵۸۵ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان اقامت در کمپ‌های موقت نیز ۱۱۲ هزار و ۳۸۳ نفر بوده است، افزود: چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و خیابان‌ها ۳۶۵ هزار و ۲۰۲ نفر، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش ۱۷۹ هزار و ۸۴۵ نفر و مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن های ورزشی ۱۰۳ هزار و ۶۲۲ نفر بوده است.

پنج هزار و ۴۷۳ بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی کردستان انجام شد

علوی اضافه کرد: در همین مدت در راستای نظارت بر تاسیسات و مراکز اقامتی و پذیرایی، پنج هزار و ۴۷۳ مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظرین این اداره کل صورت گرفته که یک هزار و ۷۱۴ مورد آن مربوط به مراکز اقامتی، یک هزار و ۶۰۸ مورد رستوران‌ها و مراکز بین راهی، ۴۴۷ مورد دفاتر خدمات مسافرتی و یک هزار و ۷۰۴ مورد از مراکز اقامتی موقت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: نتیجه این بازدیدها در این مدت ۷۴ مورد تشویق، ۱۰۳ مورد تذکر، ۱۱ مورد اخطار کتبی و ۲ مورد تعطیل و تعلیق بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مراکز اقامتی شکایتی انجام نشده است، گفت: تعداد شکایت واصله از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها پنج مورد است که نتیجه رسیدگی سه مورد آن در حال بررسی و ۲ مورد دیگر در دست اقدام است البته تعداد شکایات رسیده از مراکز پذیرایی ۲ فقره بوده که هر ۲ مورد در دست اقدام است.

بازدید گردشگران از خانه کُرد کردستان

بیش از ۴ میلیون بازدید از مراکز اقامتی کردستان انجام شد

علوی بر تلاش همه جانبه تمامی دستگاه های مرتبط با ستاد اجرای خدمات سفر استان در زمینه بهبود زیرساخت های گردشگری و رونق سفر به استان اشاره کرد و گفت: در امسال چهار  میلیون و ۷۲۱ هزار و ۴۱۰ نفر از جاذبه های استان بازدید کردند.

وی افزود: از این تعداد، ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۷۴ نفراز جاذبه های دست ساز، یک میلیون و ۹۴۰ هزار و ۲۰۳ نفر از جاذبه های طبیعی و ۶۶۷ هزار و ۹۳۳ نفر از جاذبه های تاریخی - فرهنگی بازدید کردند که در کل این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

علوی اضافه کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ به منظور دریافت هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا انتقاد از جانب هموطنان آمادگی دارد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول درفهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.