علی نجات نورعلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سیل اخیر دیواره های ساحلی نورآباد در رودخانه گچینه و بادآورده چهار نقطه تخریب شده بود.
وی افزود: علاوه برآن در ۶ نقطه جدید نیز که نیاز به ساخت دیواره های ساحلی دارند، عملیات ساخت دیوارهها آغاز شده است.
نورعلی یادآور شد: علاوه بر لایروبی، ساخت دیواره های ساحلی جهت حل نقاط آسیب پذیر اقدامات پیشگیرانه دیگری صورت گرفته است که از جمله می توان به لایروبی و بهسازی کانال های علی آباد، فرهنگیان، دره مشتری و الفت آباد نام برد.

وی بیان کرد: برخی از این طرح ها به پایان رسیده و برخی دیگر نیز در دست اجرا هستند.
اجرایی طرح توسعه سه پل ارتباطی 
شهردار نورآباد اجرای طرح توسعه سه پل ارتباطی در شهر نورآباد را از طرح های مهم پیشگیری از خسارت های احتمالی سیل عنوان کرد و افزود: طرح توسعه پل منصورآباد به بهره برداری رسیده و طرح توسعه پل های شهرداری و کوی پاسداران نیز در دست اقدام است که تلاش می شود تا پایان فصل پائیز تکمیل شوند.
نورعلی اضافه کرد: بهره برداری از این طرح ها موجب تسریع در جریان روان آب ها در زمان بارش های سنگین می شود.

در جریان سیل فروردین ماه سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات و زیرساخت های  شهری نورآباد وارد شد.
لایروبی رودخانه های مرکز شهر  نورآباد 
شهردار نورآباد گفت: شهرداری نورآباد از شهرداری های موفق در بازسازی خسارت سیل و لایروبی رودخانه های شهری است و پس از سیل اخیر در تمامی نقاط رودخانه های بادآور و گچینه لایروبی صورت گرفته است.
 نورعلی اظهار داشت: در جریان این لایروبی، خاک یا ماسه ای از داخل رودخانه خارج نگردید بلکه توانستیم در عمق رودخانه ها یک مسیر شکل  V  ایجاد کنیم و علاوه بر آن اقدام به تعریض رودخانه ها نموده ایم.
شهردار نورآباد تاکید کرد: از پل خلیج فارس نزدیکی کوی دادگستری، از پل دبیرستان جابر تا محل تلاقی با رودخانه گچینه و از پل ۹ دی تا منطقه کشتارگاه اقدام به عمیق نمودن رودخانه ها، و در برخی نقاط اقدام به افزایش عرض رودخانه شده است.
وی بیان کرد: همچنین با افزایش عرض رودخانه در شرق و غرب رودخانه ها در برخی نقاط که دیدار های سنگی و بتونی وجود ندارد خاکریزهای خاکی ایجاد کرده ایم. 
نورعلی تاکید کرد: غرب شهرک بسیجیان شهر نورآباد یکی از نقاط حادثه خیز در جریان سیل در سال های گذشته بود که به سبب نبود دیواره بتونی سیلاب براحتی وارد شهرک می شد که با لایروبی و ایجاد دیوارهای خاکی بصورت موقت اقداماتی شده است اما برای حل مشکل بصورت دائم نیاز به دیواره های بتونی دارد که امیدواریم با تامین اعتبار آنرا عملیاتی نمائیم.  
شهردار نورآباد بیان کرد: در جنوب غربی شهر نورآباد در مسیر رودخانه بادآور پس از منطقه کشتارگاه  این رودخانه داری یک پیچ تند بود که همواره در جریان بارشها مانع جدی خروج آب محسوب می شد و آب برگشت می نمود که در حال حاضر در حال حذف این پیچ هستیم تا جریان آب رودخانه باد آور بصورت مستقیم خارج گردد.
شهر نورآباد با ۷۵ هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دلفان است در جریان سیل فروردین ماه سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت های شهری نورآباد خسارت واردشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.