احمد مطبوعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل به پایان رسید و پرونده واحدهای تعمیراتی در این شهرستان بسته شده است.   
به گفته وی در جریان سیل اخیر خسارت ۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن استان قزوین ارزیابی شدند.
مطبوعی افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ واحد تعمیری و سه هزار واحد نیز احداثی ثبت گردید و مابقی واحدها سالم ارزیابی شدند.
این مسئول بیان کرد: اعتبارات واحدهای احداثی در دو مرحله تخصیص یافت که در مرحله اول در زمان سیل هزار و ۲۶۰ واحد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ شد و در مرحله دوم نیز در شهریورماه هزار واحد دیگر در شهریور ماه سال جاری با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان ابلاغ گردید.
مطبوعی اضافه کرد: در آخرین ارزیابی ها عملکرد ستاد بازسازی دلفان  تاکنون ۱۰۰ درصد آواربرداری انجام گرفته و ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در مرحله پی کنی، ۲هزار واحد آرماتوربندی، هزار و ۹۰۰ واحد فنداسیون، هزار و ۵۰۰ واحد اسکلت بندی، هزار ۱۵۰ واحد دیوارچینی،هزار و ۱۵۰ واحد در مرحله اجرا سقف ،۶۰۰ واحد در مرحله گچ و خاک و ۶۰۰ واحد در مرحله ایزوگام هستند.
به گفته وی تمام صاحبان واحدهای احداثی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۵۰ واحد عقد قرارداد شده و مابقی نیز روند قانونی را طی می‌کنند.
رییس ستاد بازسازی بنیادمسکن در شهرستان دلفان روند بازسازی واحدهای مسکونی را در این شهرستان مطلوب دانست و افزود: این ستاد از ستادها پیشرو در امر بازسازی معرفی شده است و این موضوع تلاش شبانه روزی عوامل ستاد بازسازی را میرساند که شبانه روز در حال فعالیت هستند تا مشکل سیل زدگان را حل نمایند. 
مطبوعی تاکید کرد: بنیاد مسکن استان قزوین که معین بازسازی شهرستان دلفان انتخاب شده است ۱۲ فروردین  سالجاری با اعزام تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در منطقه مستقر شده است.
به گفته وی ماشین آلات اعزامی پس از سیل باهمکاری راهداری در امر باز گشایی محورهایی مسدود شده در منطقه میربگ مشارکت داشته است.
این مسئول تاکید کرد: لازم است از مشارکت مردم منطقه قدردانی نمایم و خوشحالیم با پایان ساخت واحدهای مسکونی شادمانی و لبخند رضایت را خانواده ها های فاقد سرپناه ارزانی می کنیم و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر تعهدات خود را در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی انجام دهیم. 
به گزارش ایرنا، شهرستان دلفان در جریان سیل روزها ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری بیش از هشت هزار میلیارد ریالخسارت به زیرساخت های شهری و روستایی واردشد.
در جریان این سیل بیش از هشت هزار واحد روستایی و شهری نیز خسارت جدی دیدند که بنیاد مسکن استان قزوین به عنوان استان معین بازسازی در شهرستان دلفان انتخاب گردید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.