علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز شنبه در یازدهمین نشست ستاد سیل استان افزود: با وجود تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در خصوص تشکیل پرونده ها و تخصیص های مناسب از سوی دولت که جزو استان‌های برتر نیز بودیم اما در حوزه بانکی جهت پرداخت تسهیلات مربوط به جبران خسارات سیل آخرین استان کشور هستیم.
 وی اظهار داشت: با گذشت بیش از چهار ماه از تصویب و تخصیص اعتبارات مزبوط به جبران خسارت سیل توسط دولت  متاسفانه همکاری های لازم در خصوص اعطای تسهیلات صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: آمار پرداخت تسهیلات تا هفته آینده در سطح استان باید به ۵۰ درصد و تا یک ماه آینده نیز به طور کامل به خسارت دیدگان پرداخت شود.

این مسئول عمرانی یادآور شد: نحوه پرداخت خسارت به سیل زده ها باید به تفکیک شهرستان اعلام شود تا مشکلات موجود در هر بخش شناسایی و نسبت به مدیریت و رفع مشکلات آن توسط دستگاه ذیربط اقدام شود .
وی به تسهیلات بند خ اشاره و اظهار داشت: پرداخت این نوع تسهیلات در خصوص استمهال بانک کشاورزی همچنان باید در سقف ۸۰۰ میلیون ریال باشد و اگر بانک کشاورزی نتواند در این زمینه اقدام کند اعتبارات به سایر بانک‌ها واگذار شود.

سیل امسال در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان قزوین خسارت وارد کرد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.