معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر در نشست کارگروه استانی سیل تصریح کرد: قزوین در حوزه مدیریت و ساماندهی خسارت های ناشی از سیل از استان های پیشرو است و در این راستا اقدامات بازدارنده و ضربتی خوبی نیز قبل و بعد از وقوع سیل اوایل فروردین ماه امسال در سطح استان صورت گرفت.
علی فرخزاد همچنین گفت: سال گذشته از محل اعتبارات پیش بینی شده  ۶۰۰ میلیارد ریال برای استمهال وام کشاورزان استان که از حوادث غیرمترقبه مانند سرمازدگی و سیل خسارت دیده بودند، تخصیص یافت.
وی تعداد کشاورزان خسارت دیده و بدهکار ناشی از حوادث غیرمترقبه به بانک های عامل در استان را ۳۵ هزار نفر خواند و یادآور شد: سال گذشته توانستیم از محل اعتبارات تخصیص داده شده تسهیلات ۱۷ هزار کشاورز را تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال پوشش دهیم تا جایی که تمامی سود، کارمزد و دیرکرد اقساط را دولت برعهده گرفت و باقیمانده تسهیلات نیز تا سه سال برای کشاورزان تمدید شد.
این مسئول اضافه کرد: میزان تسهیلات ارایه شده در این زمینه طی سال جاری ۳۳۰ میلیارد ریال بوده که به استان ابلاغ شده و در این راستا سود، دیرکرد و کارمزد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال که تسهیلات خود را اول شهریور ماه سال ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۷ را دریافت کرده اند مورد استمهال قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: همزمان با وقوع سیل در اوایل سال جاری اعتبار ۲۰۰ قلم کالای با دوام شامل اجاق گاز، فرش، یخچال و پتو برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تامین شد و پس از آن نیز اعتبار ۲۰۰ قلم دیگر در دست بررسی قرار گرفت که در صورت ابلاغ تهیه و در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.
وی با اشاره به اعتبارات بلاعوض ابلاغ شده به استان، گفت: اعتبار یاد شده جهت ارایه به افراد خسارت دیده از سیل و برخی پروژه ها در حوزه آب کشاورزی بوده که دستگاه های ذیربط واجد شرایط آن مانند کمیته امداد و بهزیستی در صورت اعلام شماره شبا، مبالغ مورد نظر بلافاصله در حساب آنان کارسازی خواهد شد.
وقوع سیل در اوایل فروردین ماه سال جاری به ۲۳۱ روستای استان قزوین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد آورد.

۸۰۵۴*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.