به گزارش خبرآنلاین لرستان ،احمدحسین فتایی،در دیدار با آیت الله هاشم نیازی خرم آبادی ، نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه بهره‌مندی از رهنمودهای علمای دین در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از ضروریات این حوزه است، گفت: ایجاد تعادل در بین وظایف فرهنگی، هنری و قرآنی تعریف شده برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مهمترین اولویت‌های ما در این اداره کل است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید توسط متولیان و مجریان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مد نظر قرار گیرد، توجه ویژه به آموزه‌های دینی است که می تواند زمینه توسعه و ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را فراهم آورد.

وی سپس با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و دینی در استان به چاپ رسیده است، اظهار داشت:خوشبختانه امسال در زمینه تعداد شرکت‌کنندگان و برگزاری آزمون قرآن و عترت توانستیم جز هفت استان برتر کشور باشیم و در حال حاضر نزدیک به یکصد موسسه فعال قرآن و عترت در استان وجود دارد

اجرای کنسرت‌های موسیقی در استان را ساماندهی کرده‌ایم

فتایی افزود: رویکرد ما در حوزه موسیقی، تقویت موسیقی محلی استان و حمایت از هنرمندان متعهد این رشته هنری است و به همین دلیل اجرای کنسرت‌های موسیقی در استان را ساماندهی کرده‌ایم تا موسیقی محلی استان بیش از پیش احیا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: در حوزه کتاب، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به توزیع کتاب در بین مناطق عشایری، سیل زده و کمتر توسعه‌یافته استان اقدام نموده‌ایم تا فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان تقویت شود.

وی اذعان داشت: برگزاری جشنواره خوشنویسی امام رضا(ع) در کوهدشت، سوگواره منطقه‌ای چمرگه به مناسبت سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و اربعین حسینی و برگزاری جشن بزرگ غدیر با مشارکت دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری صورت پذیرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال جاری بوده است.

آیت الله هاشم نیازی، نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم مقابله با افراطی‌گری در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که در راستای دستورات دینی و قرآنی باشد و ارزش‌های مورد تاکید دین مبین اسلام را تقویت نماید.

مدیریت و مسئولیت یک امانت و امتحان بزرگ الهی است

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: مدیریت و مسئولیت یک امانت و امتحان بزرگ الهی است و کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان مسئول انتخاب می شوند باید رضایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مد نظر داشته باشند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌ها و ارگان‌های انقلابی می‌تواند، زمینه‌ساز موفقیت و ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد و متولیان این حوزه نباید از این مهم غافل شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1298567
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.