به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیران نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش با «آیت الله محمد محمدی ری شهری» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دیدار و گفت و گو کردند.
آیت الله ری شهری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زیارت این امامزاده واجب التکریم و امامزادگان مجاور افزود: معرفی ائمه اطهار علیهم السلام و فرزندان طاهرین شان و فلسفه زیارت آنان را می توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت های هنری ترویج داد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: تاکنون اقدامات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه انجام شده ولی نسبت به جایگاه ائمه طاهرین (ع) و امامزاداگان باید فعالیت های بیشتری انجام شود.
وی، برگزاری چندین دوره جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را مفید ارزیابی کرد و افزود: استمرار این حرکت در ابعاد ملی لازم است و برای اجرای باشکوه این حرکت ارزنده، همکاری و ظرفیت نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود.
«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.
وی افزود: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.
وی افزود: معرفی ابعاد شخصیتی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره جزو برنامه های مهم این اداره کل بوده است و از ظرفیت فرهنگ و هنر در معرفی و بازشناسی بیشتر ائمه طاهرین (ع) همواره بهره گرفته می شود.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران برگزار می شود؛ مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شده است.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://hekmatoniayesh.com مراجعه نمایند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.