جعفر طولابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی داوطلبان ورود به مجلس در دوره های گذشته به همراه عده بسیاری از طرفداران و هوادارن خود برای نام نویسی به ستاد انتخابات مراجعه کرده اند که این امر مشکلاتی به همراه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان ورود این تعداد طرفدار به فرمانداری وجود ندارد ازدحام آنها در خیابان و معابر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده و در برخی موارد نیز مسایل حاشیه ای ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل فرمانداری خرم آباد برای ورود به فاز اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه انجام می شود و ستاد انتخابات شهرستان ساعت ۸ تا ۱۸ نسبت به نام نویسی اقدام می کند.

فرماندار خرم آباد توضیح داد: ثبت نام مکانیزه است و درصورت داشتن شرایط لازم انجام می شود در غیراینصورت داوطلبان باید در مهلت قانونی برای رفع نواقص، اقدام کنند چراکه مهلت نام نویسی تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد. 

طولابی افزود: به همراه داشتن اصل  و تصویر مدارک هویتی، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل مورد تایید، کارت پایان خدمت و یا معافیت، الزامی است و افرادی که از مشاغل دولتی استعفا داده اند باید بر اساس ماده ۲۹ قانون، گواهی استعفای ۶ ماه قبل از انتخابات را ارایه دهند.

وی با اشاره به ضرورت ارایه اصل و تصویر عقدنامه افراد متاهل نیز ادامه داد: همچنین ماده ۲۸ قانونی شرایطی از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، تابعیت ایرانی، وفاداری به اقنون اساسی و اصل ولایت فقیه، نداشتن سوشهرت،جداقل و حاکثر ۳۰ و ۷۵ سال را برای داوطلبان ضروری دانسته است.

وی تاکید کرد: داوطلبان در روزهای نخست مهلت قانونی نسبت به نام نویسی اقدام کنند تا چنانچه مدارک آنها نواقصی داشت در زمان باقی مانده برای رفع آنها اقدام کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال برگزار می شود و لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد که سهم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی از این تعداد ۲ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.