سید امین قاسمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت این اداره کل گفت: لرستان با دارا بودن بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از استان های غنی به لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است که حفاظت و صیانت از این آثار از وظایف این اداره کل است و بخش مهمی از این وظیفه را یگان حفاظت میراث فرهنگی بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: از زمان تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکنون شاهد موفقیت های چشمگیر این حوزه در مبارزه با حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان اشیاء عتیقه بوده ایم که این امر نشان از حضور موثر و مفید نیرو های تلاشگر این نهاد دارد.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی لرستان ضمن اعلام آمادگی به منظور همکاری با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پیشگیری و برخورد با قاچاقچیان اشیاء عتیقه، هرگونه تخلف در حوزه میراث را با تمام قدرت پاسخ خواهد داد.

سرهنگ سید علی میر احمدی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی دارای جایگاه ارزشمندی است و با پیشگیری از آسیب به آثار تاریخی و  حفاظت از میراث فرهنگی و موزه‌ها اقدامات موثری در این حوزه انجام می دهد.

در این مراسم از زحمات سرهنگ علی نجات کرمی فرمانده سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی تجلیل و سرهنگ محمدرضا مرادیان به عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.