به گزارش ایرنا رضا خالقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: این طرح ۱۱۴ کیلومتر است و از پروژه های کلیدی استان محسوب می شود که باید راهکار برون رفت از مشکلات مالی برای آن تدوین شود.

وی تصریح کرد: تا اوایل سال ۹۷، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام فولاد برای طرح راه آهن خرم آباد تامین مالی شد اما پس از این تاریخ، ادامه طرح به بودجه سنواتی متکی شده است.

وی با اشاره به اینکه تملک اراضی برای ادامه این طرح نیازمند تامین اعتبار است اظهار داشت: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای راه آهن اختصاص یافته که تاکنون تمامی این رقم تخصیص نیافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین در خصوص آزادراه خرم آباد – اراک گفت: پیشرفت کلی این طرح به طول ۱۳۴ کیلومتر ۵۶ درصد و در محدوده لرستان ۸۰ درصد است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نسبت به افتتاح یک قطعه از این مسیر تا پایان امسال قول مساعد داده است.

خالقی تطویل باند و احداث پاویون فرودگاه خرم آباد را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان برشمرد و افزود: تطویل باند۸۰ و پاویون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون با مشکل تامین قیر و مطالبات انباشته شده پیمانکار مواجه است.

وی همچنین پیشرفت راه آهن اصفهان – داران – ازنا را ۳۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ از مجموع ۷۰ کیلومتر مسیر ازنا – شازند، ۳۵ کیلومتر در محدوده لرستان است که کار ساماندهی و چهارخطه کردن آن ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

به گفته خالقی ۱۸ کیلومتر از محدوده استان به طور جدی در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود با پیشرفت فعلی ۸۰ درصد، دهه فجر امسال زیر بار ترافیک قرار گیرد.

طول راههای لرستان هشت هزار کیلومتر است و۱۷ طرح این حوزه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.