به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی با اعلام این خبر، گفت: ۵۵۹۱۷ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا که تغییر کاربری یافته بود، با پیگیری حفاظت محیط زیست استان لرستان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.
وی افزود: متخلف تصرف اراضی ملی، توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی به میزان ۲۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اراضی ملی جزو انفال و حقوق عامه مردم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان اراضی ملی را جزو انفال و حقوق عامه مردم دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود ۲۴۴۴۴ هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه های نسبتاً مرتفع و دره های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می باشد. قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می رود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1283604
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.