به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: طی حکم قضایی، یک متخلف زیست محیطی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با رهاسازی پساب به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
وی اظهار داشت: سلامت محیط زیست جزء حقوق عامه مردم و برخورد با متجاوزان از اولویت های این اداره کل است.
احمدی تصریح کرد: حفاظت از مناطق تحت مدیریت و نظارت بر سلامت و بهداشت محیط زیست از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که به صورت مستمر و دائمی انجام می شود.
احمدی اظهار داشت: متخلف زیست محیطی دیگری نیز که اقدام به تغییر کاربری 240 متر مربع از اراضی ملی بدون مجوز قانونی کرده بود ، پس از معرفی به دستگاه قضایی به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق محکوم شد.
وی گفت: با توجه به نداشتن سابقه کیفری قرار تعلیق به مدت یکسال برای وی صادر شد تا با این تخفیف حامی محیط زیست شود و اگر در مدت تعلیق تخلفی صورت دهد علاوه بر مجازات جرم اخیر، مجازات معلق نیز اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از منابع آلاینده محیط زیست، پساب حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 537 مورد پایش از واحدهای استان انجام شده است.
احمدی اظهار داشت: پس از انجام پایش با واحدهای متخلف قاطعانه برخورد حقوقی و قضایی می شود.
به گزارش ایرنا، طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست می شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می شوند.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.