به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز چهارشنبه در مراسم پدافندغیرعامل واقع در دبیرستان بهار افزود: ایمن سازی طرح های اجرایی از خطرات احتمالی در گرو رعایت موارد  پدافندی است.

وی اظهار داشت:‌ کارهای زیادی با دستور رهبری در خصوص پدافند غیرعامل صورت گرفته  اما همچنان باید اقدامات وسیع تری برای عمومیت بخشی به این مساله و ترویج جایگاه آن در جامعه صورت گیرد.

وی هرگونه اقدام برای پیشگیری از آسیب را پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد:‌ بهترین مسیر برای معرفی و تبیین این موضوع، مدارس و دانش آموزان هستند .

معاون استاندار لرستان مکان یابی صحیح کارخانه ها را از مصادیق پدافندغیرعامل برشمرد و گفت:‌ باید واحدهای تولیدی در محلی قرار گیرند تا از نظر آسیب زیست محیطی و تهدید احتمالی دشمن،  به طور خودایمن در امنیت قرار بگیرند.

ثمینی افزود:‌ اگر پدافند غیرعامل را عمومیت نبخشیم از خطرات مصون نخواهیم بود بنابراین باید فهم  و مشارکت عمومی در جامعه برای مقابله باتهدیدها ایجاد شود.

وی با تاکید بر آموزش تخصصی  و مستمر در حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد:‌ اگر برای ساماندهی رودخانه و مسیل ها،  اصلاح دیواره ساحلی و محل عبور رواناب ها پیش بینی های لازم و دقیق صورت گیرد نباید در بارندگی های شدید نگران مردم و تبعات سیل باشیم.

هشتم آبان روز پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.