جعفر طولابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اعلام و هشدار هواشناسی در خصوص بارش های سیل آسا اطلاع رسانی لازم به اهالی کرگانه داده شده و اقدامات ایمنی تامنینی لازم در این رابطه انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کمپ های اسکان اضطراری در خرم آباد تصریح کرد: ورزشگاه شهرداری خرم آباددر مجموعه پارک دانشجو تجهیز شده تا در صورت وقوع سیلاب، مردم مناطق حاشیه رودخانه خرم آباد و کرگانه به این محل منتقل شوند.

فرماندار خرم‎آباد گفت: ۱۶۷ واحد تجاری و مسکونی واقع در حریم رودخانه کرگانه همچنان بلاتکلیف و در معرض خطر سیل احتمالی هستند.

طولابی افزود: تنها ۶ واحد از این تعداد قرار است به سایت مسکن مهر منتقل شود و مابقی همچنان بلاتکلیف هستند که با توجه به آغاز فصل بارندگی ها، ساکنان این واحدها در معرض خطر قرار دارند.

وی  خواستار همکاری مردم با ستاد بحران شد و  وضعیت رودخانه خرم آباد را نگران کننده دانست و گفت: چنانچه سیلابی ایجاد شود تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از ابنیه و راههای روستایی به صورت موقت راه اندازی شده اند و چنانچه سیل دیگری رخ دهد این راهها قطع خواهد شد.

بارش باران که از شب گذشته در لرستان آغاز شده خرم‎آباد مرکز استان را بیش از دیگر شهرها تحت تاثیر قرار داده به طوری که تا عصر امروز بسیاری از خیابان‎ها و معابر عمومی این شهر با مشکل شدید آبگرفتگی مواجه‌ بودند.

بارش‌های لحظه‌ای و نسبتا شدید همراه با تندر خرم آباد را در برگرفته و تردد در خیابان‌های اصلی این شهر را با مشکل مواجه کرده بود.

خیابان های علوی، انقلاب، حافظ و مطهری و مناطق گلدشت، زیرگذر امام حسین و ۲۲ بهمن و بسیاری از میدان‌ها و چهارراه‌های اصلی این شهر مملو از آب شده و همچنان با شدت بارش ها بر وخامت این وضعیت افزوده می‌شود.

شهر خرم‌آباد از دیرباز با مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی دست به گریبان است و با بارش‌هایی حتی در حد ۲۰ میلیمتر دچار آبگرفتگی می‌شود.

به گزارش شرکت آب منطقه ای لرستان، میزان بارندگی این استان تا صبح امروز پنجم آبان در سال آبی ۹۹-۹۸ به ۴۰ میلیمتر رسیده است.

در سال آبی جاری تا کنون در خرم آباد ۳۴ میلیمتر، بروجرد ۴۳، الیگودرز ۲۷، دورود ۳۲، پلدختر ۹، ازنا ۳۵، نورآباد ۵۴، الشتر ۳۹ و کوهدشت ۵۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

هواشناسی نیز پیش بینی کرده این هفته تا ۶۰ میلیمتر بارندگی در لرستان ثبت خواهد شد.

سیل فروردین ماه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های خرم آباد خسارت زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.