به گزارش ایرنا، زهرا مظفر روز دوشنبه درانتخابات انجمن اولیا و مربیان افزود: با توجه به هوش و توانمندی دانش آموزان خاص، باید توجه بیشتری برای پرورش آنها صورت گیرد تا در آینده بتوانند به جایگاه واقعی خود در سطوح عالی مدیریتی و اجرایی دست یابند.

وی ادامه داد: رشد دانش آموزان با ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان محقق می شود و برای این مهم مدیر باید والدین را در کنار خود ببیند و اولیا نیز مدرسه را همراهی کنند.

وی نوع  رفتار والدین را الگوی آموزشی فرزندان دانست و گفت:‌ علاوه بر مدرسه، باید فضایی همراه با آرامش و امنیت در خانه حاکم و هنجارهای تربیتی و اجتماعی در آن رعایت شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: والدین و مدارس باید بجز نگاه مادی، دیدگاه فرهنگی، تربیتی و آموزشی به انجمن اولیا و مربیان داشته باشند و ارتقا خلاقیت و پرورش استعداد دانش آموزان را به عنوان یک هدف مشترک دنبال کنند.

مظفر تاکید کرد: فعالیت های فوق برنامه پرورشی، فرهنگی و تربیتی مدارس از رویکردهای مهم سند تحول است که تقویت روحیه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نوجوانان با این فعالیت ها محقق می شود.

مدارس تا۳۰۰ نفردانش آموز، حق انتخاب هشت نفرازاولیا را دارند، که به ترتیب تعداد آرا، پنج  نفراول عضواصلی و سه نفر عضو علی البدل هستند و در مدارس پر جمعیت نیز منتخب اولیا، حداکثر با ۱۳نفرعضو اصلی و سه نفر علی البدل برگزیده می شوند.

بیش از ۳۵۲ هزار دانش آموز لرستانی با آغاز سال تحصیلی جدید در چهار هزار و  ۸۵۰ مدرسه مشغول به تحصیل شده اند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.