به گزارش ایرنا علی آشتاب روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان افزود: این در حالی است که یکهزار و ۱۵۳ طرح موفق به عقد قرارداد و یا دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان شده اند و با بهره برداری از این تعداد، ۶ هزار فرصت شغلی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای همچون دولت فعلی، توجه ویژه ای به سرمایه گذاری اشتغال روستایی صورت نگرفته که نمونه بارز آن تسهیلات اشتغال ۶ درصد، مشاغل خانگی چهار درصد، معافیت بیمه سهم کارفرما و کارورزی فارغ التحصیلان است.

وی ادامه داد: ایجاد ۷۲ تعاونی روستایی برای لرستان هدفگذاری شده بود که اکنون ۸۹ تعاون روستا با یکهزار و ۲۸۶ و ۹۲۷فرصت شغلی فعال شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۴۱۳ نفر در طرح کارورزی فارغ التحصیلان شرکت داشته اند ادامه داد: امسال نیز تاکنون ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

آشتاب اضافه کرد: هر زمان که تامین و توزیع کالاها از طریق تعاونی شکل گرفته کمترین انحراف و نارضایتی مردم را در پی داشته و چنانچه امروز به دنبال کسب رضایتمندی بیشتر مردم هستیم باید در این حوزه به تعاونی ها اعتماد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: یکهزار و ۴۰ تعاونی برای شرکت در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان نام نویسی کرده بودند که در نهایت ۲۴ واحد موفق به دریافت رتبه های برتر شدند.

آشتاب افزود: جشنواره تعاونی‌های برتر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون، نهادینه کردن کسب و کارهای موفق،  معرفی الگوهای برتر بخش تعاون، فراهم نمودن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی برگزار شده است.

اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی با حدود ۲۸ هزار نفر اشتغالزایی در لرستان فعال هستند که از این تعداد ۴۶۲ تعاونی به چهار هزار و ۸۸۲ فرصت شغلی در حوزه بانوان است.

۷۲۶۹/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.