اسماعیل غنیان روز دوشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان به مناسبت هفته تعاون، افزود: از مجموع ۶ تعاونی آماده افتتاح در هفته تعاون، ۲ تعاونی مربوط به کشاورزی در بخش های زنبور عسل و پرورش ماهی و ۲ تعاونی مربوط به بخش صنعت است.

وی ادامه داد: برای افتتاح ۶ تعاونی در هفته تعاون، ۱۰۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال هزینه صرف شده که از این میزان ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از طریق تسهیلات تامین شده و زمینه اشتغال ۴۸ نفر با این میزان سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

وی یادآور شد: ۲ تعاونی در شهرستان مهدیشهر، یک تعاونی در دامغان، ۲ تعاونی در شاهرود، و یک تعاونی در شهرستان میامی در هفته تعاون افتتاح می‌شود.

غنیان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تا کنون، ۱۰ هزار و ۳۷ تعاونی در استان سمنان فعال است که این تعداد تعاونی زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۲۲ تعاونی فعال در استان مربوط به بانوان است و ۲ دهم درصد از تعاونی‌های فعال بانوان کشور در استان سمنان وجود دارد.

نمایندگانی از تعاونی‌های مختلف کارفرمایی، بسیج کارگری و تعاونگران فعال استان در دیدار با نماینده ولی فقیه در سمنان حضور داشتند.

۱۳ شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.