به گزارش خبرآنلاین لرستان ،  امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی استان لرستان به خبرنگار خبرآنلاین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع ) و اصحاب گفت  : آیین رونمایی از قطعه موسیقی قافله ، شرح حال کاروان عشق از مکه تا کربلاست که به همت هنرمند خوش آتیه امیرحسین حقیقی در آموزشگاه موسیقی سروش برگزار شد تا عرض ارادتی باشد بر ساحت مقدس امام زمان (عج) از جانب هنرمندان فعال حوزه موسیقی که به حق از دیرباز تاکنون دین خود را در حد توان تمام و کمال در مراسم های عزاداری ائمه اطهار (ع) ادا نموده اند.

عباسیان ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ امیرحسین حقیقی به منظور تولید این اثر با ارزش گفت: متاسفانه امروزه به علت گستردگی و پوشش همه گیر فضای مجازی و تکثیر و باز ارسال یک اثر موسیقیایی، امکان برگشت سرمایه تولید یک اثر موسیقیایی به صفر رسیده است ، هر چند که خلق اثر مذکور بر اساس عقاید و وابستگی هنرمند به واقعه تاریخی عاشورا به نوعی نذر به شمار می آید و صد البته انجمن موسیقی لرستان با افتخار در تولید این نذر مقدس سهیم خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری سوگواره چمرگه که به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر در چند سال اخیر به همت انجمن موسیقی استان برگزار شده گفت: سوگواره چمرگه آینه تمام نمای حضور پر رنگ هنرمندان در عزاداری عاشورا است ، همچنان که خوانندگان در این ایام شال عزا به گردن آویخته و مداح اهل بیت(ع) می شوند و به تبع آن نوازندگان سازهای بادی و کوبه ای در قامت خادم اهل بیت (ع) در هیات های زنجیر زنی و سینه زنی نوای چمری را سر می دهند.

ابراز نارضایتی از عدم کیفیت برخی از نوحه سرایی و مداحی ها در سطح استان

رئیس انجمن موسیقی استان با ابراز نارضایتی از عدم کیفیت برخی از نوحه سرایی و مداحی ها در سطح استان اظهار داشت: بنده از تربیون انجمن موسیقی لرستان با نیت ساماندهی این وضعیت و تخصصی کردن آن از نظر متن نوحه و شیوه تاثیرگذار و صحیح مداحی چندین مرتبه سعی بر ورود به این مساله مهم را داشتم که شوربختانه مورد اسقبال کانون مداحان قرار نگرفت .

عباسیان در رابطه با حضور پر رنگ هنرمندان در مراسم های عزاداری به عنوان خادم اهل بیت خاطرنشان کرد: هنرمندان هم عضو همین جامعه اند و چه بسا به دلیل خلق آثار هنری به تاریخ و آئین های ایران و اسلام اشراف بیشتری داشته باشند به همین دلیل همیشه در صحنه با مردم و از جنس مردم بوده اند. برخی نسبت به عقاید هنرمندان کم لطفی می کنند که برای بنده بسیار آزاردهنده است با این وجود همیشه به حضور موثر هنرمندان مردمی لرستانم افتخار می کنم.

در ادامه امیرحسین حقیقی آهنگساز قطعه موسیقی قافله هدف از برگزاری آیین رونمایی قطعه قافله را سرآغازی دانست برای همدلی و همفکری هنرمندان با هم برای حیات بخشیدن به جامعه و بهانه ایی برای در کنار هم بودن بواسطه ی یک اثر هنری. حقیقی احساس خود را از ساخت این قطعه چنین عنوان کرد: کاروان بشریت به راه می افتد با چه نغمه ها و چه شورها...این میانه یکی می شود وارث رسالت نغمه های آسمانی، می شود قافله سالار... کاروان بشریت به راه خویش ادامه می دهد با چه نغمه ها، چه شورها... . واقعه عاشورا جزیی از فرهنگ مردمانمان است و آنچه در این واقعه برای بشریت به جا مانده است چیزی جز آزادگی و یکرنگی و ایثار و فداکاری و مهر و همدلی و ظلم ستیزی نبوده است و هنرمند از رویداد ها و وقایع تاریخی با درک درست و تعالی بخشی از آن الهام می گیرد. خالق قطعه موسیقی "قافله" اظهار داشت: قافله نام قطعه ای بی کلام در فضای موسیقی ایران ساخته شد. در قطعه قافله نوازندگان جوان و فعال سازهای ویولنسل(ایمان سلیمی)، ویولن و ویولا (سامان امیدی)، کمانچه و ماه کمان(رامین ترکزبان)، نی(یاسر سبزی نژاد)، عود(احمد رنجبر) و سه تار(امیرحسین حقیقی) هنرنمایی کردند. اثر مذکور در استودیو هما به مدیریت مهدی آزادبخت ضبط شده است.

واقعه عاشورا در ذهن هر شخص به میزان شناخت و آگاهی نقش می بندد

همچنین ذبیح اله کردعلیوند مسئول واحد موسیقی صدا و سیمای استان لرستان و عضو هئیت مدیره انجمن موسیقی لرستان با وعده پخش این اثر از تریبون صدا و سیما، گفت: واقعه عاشورا در ذهن هر شخص به میزان شناخت و آگاهی نقش می بندد. قطعه موسیقی بی کلام قافله تراوش ذهن هنرمند جوانی است که همگامی آن با زبان تصویر برای مخاطب تاثیرگذارتر خواهد شد. پخش قافله در قالب نماهنگ از تریبون صدا و سیما در ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود لذا بنده تمام تلاش خود را برای پیگیری آن خواهم کرد. کردعلیوند افزود: ساخت و تولید یک قطعه ۶۰ ثانیه ای علاوه بر مشقت کاری فراوان هزینه هایی هم دارد که واحد موسیقی صدا و سیما همچون انجمن موسیقی بخشی از هزینه قافله را متقبل خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1256769
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.