به گزارش ایرنا آیت الله سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت:اهمیت پیاده روی  اربعین   به لحاظ مذهبی و قدرت ملی این رویداد بزرگ است. 
وی با بیان اینکه مسئولان فارغ از مسئولیت خود هرکاری از دستشان برمی آید برای برگزاری پیاده روی اربعین انجام دهند اظهار داشت: مسئله دیگر اینکه هر سازمان با گروه های و جامعه هدفی سر و کار دارد که می بایست با ارتباط خود این جامعه را بسیج کرده و در این راستا اقدام کنند.
وی گفت: اگر دیدیم همه تلاش ها شده اما باز هم جایی کمبود مشاهده می شود آنوقت باید هر دستگاه با توجه به اختیارات و تخصص خود وارد شده و مشکلات را حل کند.
وی زاویه سوم را همکاری گروهی دانست و گفت: بدون در نظر گرفتن این وجه موفقیت کامل به هیچ عنوان حاصل نخواهد شد.
خادمی با بیان اینکه مستند سازی اقدامات انجام شده بسیار اهمیت دارد گفت: در صورت انجام مستندسازی در صورت تعویض نیروها نیز تجارب گذشته حفظ شده و علاوه بر آن آثار فرهنگی بزرگی هم به دنبال دارد.
استاندار لرستان گفت: درست است استان سیلزده ایم‌اما مردم ما در بدترین شرایط هم از کمک های خود دریغ نمیکنند مخصوصا وقتی مای مسائل مذهبی و خدمت رسانی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میان باشد، اما با این حال اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
مدیرکل حج و زیارت لرستان نیز در این جلسه گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. گذرنامه حتما لازم است.
محمد خسروی ادامه داد: سال گذشته نیز برای ۲۷هزار نفر ویزا صادر شد اما پیش بینی میشود که تعداد ژائران بسیار بیشتر از سالیان گذشته باشد.
وی هزینه ثبت نام در سامانه سماح را ۲۲۰هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۱۵۰ هزار ریال نیز به عنوان حق بیمه دریافت خواهد شد همچنین گفتنی است که هر زائر حداکثر میتواند به مدت یک ماه در کشور عراق حضور داشته باشد.
۷۲۶۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.