حجت الله بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان از طریق  ۴۰ مرکز و در قالب ۶۲ هزار و ۸۵۹ محموله از ۲۶ هزار کشاورزی خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم تا کنون به ترتیب مربوط به ازنا با ۶۴ هزار تن، کوهدشت ۵۴، دلفان ۳۶ هزار تن بوده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون  ۳۴۵ میلیارد تومان به گندم کاران استان پرداخت شده است، بیان کرد: همچنین تاکنون سه هزار و ۲۶ تن دانه روغنی کلزا نیز خریداری و تمامی مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

بیرانوند اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومن و گندم دو روم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان اعلام شده درحالی که این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب یکهزار و ۳۰۰  و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ تومان بود، ادامه داد: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی

۳ هزارو ۴۳۰ تومان به کشاورزان پرداخت  شد.

وی تاکید کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۵۰ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان زیر کشت گندم است.

۷۲۷۳/۷۲۶۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.