علی آشتاب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت رونق مشاغل خانگی به دلیل ارزانی، ریسک کم و نیاز به سرمایه نسبتا کم، طی دو سال گذشته عمده تمرکز استان در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان در رابطه با حمایت از این مشاغل و البته اشتغال روستایی بوده است.

وی افزود: در این راستا  سال ۹۶ با صدور یکهزار  و ۹۷۱ مجوز ایجاد مشاغل خانگی در نهایت چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام به متقاضیان پرداخت و ۹۲۴ فرصت شغلی ایجاد شد که با افزایش این رقم در سال گذشته به ۱۹ میلیارد تومان زمینه ایجاد سه هزار و ۳۲۹ مورد اشتغالزایی فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین در دو سال منتهی به ۲۶ مرداد امسال یکهزار و ۱۵۰ طرح با اشتغال چهار هزار و ۹۵۱ نفر برای دریافت وام روستایی به بانک مراجعه کرده و قرارداد بسته اند و تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان به این متقاضیان پرداخت شده است.

آشتاب اضافه کرد: در این مدت یکهزار و ۹۹۷ طرح اشتغالزایی مددجویان نهادهای حمایتی استان با ۲ هزار و ۳۶۸ فرصت شغلی، مصوب شده که تاکنون متقاضیان این طرح ها موفق به دریافت ۷۰ میلیارد تومان وام شده اند.

۷۲۷۳/۷۲۶۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.