مصطفی کاویانی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری اضافه کرد: ۸۱ درصد از تسهیلات پرداخت شده اشتغال روستایی در بخش حمایتی و ۱۹ درصد نیز در بخش غیرحمایتی بوده است.
وی عنوان کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال در روستاهای قم باید اعتبارات ابلاغی حمایت از ایجاد اشتغال پایدار روستایی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: همچنین برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال روستاهای قم باید جابه جایی اعتبارات ابلاغی قانون حمایت به صورت جدی در سطح استان عملیاتی شود.
کاویانی اضافه کرد: رشد و جهش اشتغال و تولید در روستاهای استان به نوبه خود نیازمند عدم ممنوعیت برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در مناطق روستایی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:همچنین عدم پرداخت تسهیلات پرداخت ثابت در شهرهای زیر ۱۰ هزار تن و قبول محل آتی طرح به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات نیز برای رشد اشتغال پایدار، در روستاهای استان ضروری می باشد.
کاویانی با اشاره به اعتبارات تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه گفت: ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی استان در این رابطه بود که از این بین ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان تخصیص داده شد.
وی با انتقاد از کمبود اعتبارات مشاغل خانگی گفت: در زمینه اشتغال خانگی امسال فقط ۵ میلیارد تومان به دو بانک عامل استان اعتبار ابلاغ شده که رقم بسیار ناچیزی است.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با اشتغال خانگی در بدترین شرایط باید ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دلیل اهمیت و ظرفیت استان در این بخش اختصاص پیدا کند.
کاویانی گفت: سال ۹۸، ۱۱ میلیارد تومان پرونده افراد متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال خانگی به بانکهای استان معرفی شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال های ۹۶ و ۹۷، یکهزار و ۲۱۶ تن در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی شدند.
وی گفت:  از ابتدای تیرماه امسال ثبت نام و ساماندهی در طرح محیط کار واقعی به صورت سامانه ای انجام گرفته و تاکنون ۶۴ تن در آن ثبت نام کردند.
پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار قم برگزار و مباحث مربوط به اشتغال، احیای واحدی راکد و توسعه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در آن مطرح و تبادل نظر شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.