به گزارش ایرنا، محمدرضا حیدری روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با وقوع سیل در استان لرستان، برخی مدارس  شهرستان پلدختر به شدت دچار آبگرفتگی شده و برخی مدارس دیگر دچار آسیب‌های شدیدتر شدند که نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند.

وی اظهار داشت: برای بازسازی و بهره‌برداری از مدارس تا آغاز سال تحصیلی، کارها بی‌وقفه انجام می‌شود و در آغاز سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیلزده بدون کلاس درس نخواهد بود

حیدری با بیان اینکه در اثر سیل در شهرستان پلدختر ۱۴ مدرسه با ۸۸ کلاس درس تخریب شدند که تعداد مدارس تعمیری ۳۵ مورد با ۱۴۵ کلاس درس است، عنوان کرد: قرار است تا اول مهرماه حدود ۲۱ مدرسه مشتمل بر۱۲۲ کلاس درس را بازسازی و تحویل آموزش و پرورش دهیم و مابقی طرح ها علاوه بر مدارس آسیب‌دیده به عنوان فضای آموزشی جدید تا مهرماه سال آینده بهره‌برداری می شوند.

وی ادامه داد: ۲۲۸ میلیارد تومان برای بازسازی تمامی مدارس سیل زده استان تخصیص داده شد که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان از طرف سازمان نوسازی مدارس کشور، ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به سیل، ۱۴ میلیارد تومان از محل استاندارد سازی، ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۸۶ میلیارد تومان نیز از سوی خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآور شد: فضاهای آموزشی که در حاشیه رودخانه و در مسیر سیلاب قرار داشتند بیشتر آسیب دیدند، احداث مجدد آنها در همان مکان قبلی انجام نخواهد شد و برای جایگزینی آن مدارس در جاهای دیگر با مکانیابی دقیق و اصولی، اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی اخباری مبنی بر عدم آماده شدن مدارس تا ابتدای مهرماه از سوی برخی از رسانه ها عنوان می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازسازی و بهره‌برداری از مدارس تا آغاز سال تحصیلی، کارها با تلاش بی‌وقفه و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و در آغاز سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس درس نخواهد بود. 

حیدری افزود: برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز مدارس، طرح صنعتی‌سازی ساخت فضاها در دستور کار ما قرار گرفته و اولین مدرسه صنعتی‌سازی شده در ریقان چگنی اول مهرماه تحویل می‌شود.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.