به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عباس شرفی ساعتی پیش در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان در سخنانی گفت: در سیل فروردین ماه محورهای خرم آباد به بروجرد،خرم آباد به کوهدشت و پلدختر بشدت آسیب دید و مهمترین چالش این سیل تخریب جاده خرم آباد بسمت پلدختر بود که همه راههای مواصلاتی این شهرستان  مسدود شده بود و بوسیله بالگرد امدادرسانی می شد.

وی افزود: اداره کل راهداری باتوجه به داشتن تجربه سیل ۵ فروردین ،توانست در ۱۴ فروردین اولین راه ارتباطی به پلدختر را بازگشایی نماید و در ۱۷ فروردین با حضور آقایان حسن یار و خادمی توانستیم معمولان را از بن بست خارج کنیم و در مجموع در طول سه روز با تلاش شبانه روزی همکاران موفق شدیم شهر معمولان و پلدختر را از بن بست کامل خارج نماییم.

بازدیدهای میدانی و پی بردن به عمق فاجعه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه پس از بازدیدهای میدانی متوجه عمق فاجعه در ابعاد وسیع شدیم اظهار داشت: با دستور رییس سازمان راهداری کشور ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات ،۲۰۰ دستگاه پل و ابنیه و ۷ پل فلزی به استان منتقل شد و توانستیم نهایتاً در ۱۷ اردیبهشت همه راههای ارتباطی استان را بازگشایی نماییم .

شرفی همچنین ادامه داد: در دهم تیرماه نیز ۱۰ دستگاه پل که به استان انتقال داده شد همگی نصب و امروز پنجشنبه پل بابازید نیز به دست وزیر محنرام راه و شهرسازی  بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بازسازی جاده قدیم پلدختر گفت: در مرحله دوم کار بهسازی جاده قدیم را در دستور کار قرار دادیم و ۱۰ دسنگاه پل بزرگ دیگر که در مرحله اول نتوانستیم آنها را مونتاژ و نصب کنیم با دهانه ۳۰ متر شروع به ساخت کردیم  در این مرحله با ابلاغ اعتبارات  با مساعدتهای استانداری ،مقام عالی وزارت و سازمان راهداری کشور  ۱۰۸ میلیارد تومان استانی و ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار سازمانی که تخصیص یافته انشااله بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی را به مردم داشته باشیم.

مدیرکل راهداری استان در پایان افزود: این ۱۰ دستگاه پل در شهرهای خرم آباد،الیگودرز و چگنی تا پایان شهریور به بهره برداری می رسند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1232677
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.